ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כבר לא בכיס של ביבי

מקלב: "אם נתניהו לא יצליח - בנט הוא אופציה" • צפו

בראיון לתוכנית 'שחור לבן' בהגשת עו"ד אבי בלום ומשה גלסנר בערוץ כנסת הפתיע סגן השר אורי מקלב כשאמר כי הוא אינו שולל תמיכה ביריבו המר של ראש הממשלה נתניהו, יו"ר ימינה נפתלי בנט • בסוגיית מי אשם בהפרת ההסכם הקואליציוני, מקלב מאשים דווקא את אנשי כחול לבן • צפו בתוכנית המלאה

מקלב: "אם נתניהו לא יצליח - בנט הוא אופציה" • צפו
בלום וגלסנר בערוץ כנסת צילום: באדיבות המצלם

סגן השר אורי מקלב מפתיע אתמול (שני) בראיון לתוכנית 'שחור לבן' בהגשת עו"ד אבי בלום ומשה גלסנר בערות כנסת כשבהתייחסו למערכת הבחירות אמר כי הוא אינו שולל תמיכה בנפתלי בנט לראשות הממשלה במקרה וראש שהממשלה נתניהו ייכשל פעם נוספת בהרכבת הממשלה.

"אני תמיד מודאג, מכל בחירות" אומר תחילה מקלב, "גם אם הסקרים היו אומרים שיש ניצחון – צריך לדאוג. גם אם היו אמירות של בנט שכאופציה ראשונה ילך לימין – עדיין אנחנו יודעים שאמירות ומעשים לחוד והקונסטלציות הפוליטיות שיכולות להיווצר מתוצאות הבחירות הן רבות".

 

בהתייחסו לנפתלי בנט והאם יישאר בגוש הימין אמר מקלב, כי זה "תלוי במספר המנדטים שיהיה לו וכו', כל זמן שהוא לא אמר שהוא הולך רק עם הימין - הכל יכול להיות, ואי אפשר לסמוך שהבחירות יביאו לגוש הימין ביטחון וחוסר תלות במפלגות אחרות".

מקלב סירב לשלול שיתוף פעולה עם בנט, "אני לא חושב שאמרתי שאנחנו לא הולכים על בנט, האמירות האלה נאמרו על מפלגה אחת ובזמן מאד מסוים, כמו ב"יש עתיד" בתקופה ההיא", כשהוא מבהיר כי "אנחנו לא שוללים שום דבר, במיוחד אנחנו שאנחנו צריכים לשאול ויש קונסטלציות פוליטיות כאלה ואחרות, וצריך לבדוק מה קורה ומה אלטרנטיבה אחרת. כמובן שאנחנו יודעים שאנחנו לא הולכים עם השמאל באופן מובהק".

מקלב הוסיף והדגיש: "אני מניח שאנחנו נתמוך בביבי, ואין ספק בדבר הזה. פעם קודמת אמרנו שאנחנו תומכים בנתניהו, ואני מניח שזה לא ישתנה גם עכשיו – לה השתנה שום דבר. אתה מדבר על לפני הבחירות ועל תוצאות הבחירות – אלו שני דברים אחרים לגמרי. לפני הבחירות נעשה כל מאמץ כדי שנתניהו וגוש הימין יוכלו להרכיב ממשלה".

"ומה יקרה אם נתניהו לא יצליח, או הימין לא יצליח להרכיב ממשלה", הקשה סגן השר מקלב והשיב, "אז יש אופציה של בנט, שבא או לא בא לימין, האם הוא ירכיב ממשלה אם שמאל – הכל ידבר אחרת. לכן, אני לא חושב שהקונסטלציות שיכולות להיווצר מתוצאות בחירות אלה יהיו כמו שהן היו פעם".

מקלב גם תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הנוגע לטיפול בקורונה ולזעם החרדי על הטלת הסגרים: "אנחנו יודעים שחלק מקבלת ההחלטות זה הרי כיסוי לחקירות שיהיו, ולא כל ההחלטות הן מושלכות ומקצועיות מול המצב", תקף מקלב וטען כי "יש לך ספק שמי שיושב בוועדות הקורונה מדבר בפרוטוקול על וועדות חקירה? אין לי ספק בכלל בעניין הזה".

מקלב הוסיף, "וועדת חקירה זה אמנם עניין אישי, אבל הוא מסתכל האם ההחלטות היו נכונות , ואין ספק שבסופו של דבר ההחלטה מתקבלת לאו דווקא בהתאם למציאות. אבל אם אתה שואל היום בעניין הזה של כחול לבן, אין ספק שכחול לבן מבחינה אישית הם אנשים טובים וראויים, ואנחנו משתפים פעולה בהרבה דברים וזה פספוס שהממשלה הזאת לא קיימת ונותנת סוג של איזון והטרוגניות בין השרים".

לגבי הטחת האשמות בין הליכוד לכחול לבן בנוגע להסכם הקואליציוני, מקלב בחר דווקא את הצד של הליכוד: "אם מישהו הפר הסכם אלו כחול לבן, ההסכם הקואליציוני שלנו איתם דיבר על דברים מפורשים על חוק הגיוס -איך יראה המתווה ומיידית – ללא תלות בשום דבר אחר. והחלק הזה הוא הפרת הסכם".

עוד הוסיף מקלב, "לא היינו צד בהסכם בין כחול לבן, וגם לא היינו מודעים לדברים שהתשנו. הניחו לפנינו את ההסכם לפני הדד-ליין לעבור במהירות כדי לראות אותו. לכן, לבוא ולהגיד שהיינו צד בכלל זה לא מוצדק".

אורי מקלב בנימין נתניהו אבי בלום משה גלסנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד