י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מרגש

גלריה של שמחה מרגשת: בני ברק חגגה עם התלמידים המיוחדים הכנסת ספר תורה • צפו

בראשות מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, רבני העיר וראש העיר, בני ברק לבשה חג באירוע מיוחד של הכנסת ספר תורה לישיבת 'תפארת שמואל' של ארגון 'אהל שרה' לנערים בעלי מוגבלויות

גלריה של שמחה מרגשת: בני ברק חגגה עם התלמידים המיוחדים הכנסת ספר תורה • צפו
שמחים עם הילדים צילום: יח"צ

בהשתתפות רבני העיר, ראש העיר ותושבים שליוו לאורך הרחובות, נערך אתמול אירוע מרגש של הכנסת ספר תורה לישיבת 'תפארת שמואל' שע"י ארגון 'אהל שרה'.

האירוע המיוחד החל בתהלוכה ססגונית עם משאית שמחה ורכבת כרכרות שנסעה ברחובות העיר עם הנערים תלמידי הישיבה. במהלך הנסיעה ברחובות העיר יצאו תושבים ותלמידים מתלמודי התורה בעיר על מנת לנופף ולהשתתף ביום חגם של החניכים המיוחדים של 'אהל שרה'.

התהלוכה השמחה התנהלה ברחובות העיר והגיעה לרחבת העירייה שם קיבלו את פניהם בשירה וריקודים רבני העיר הגאון הגדול הרב יצחק אייזיק לנדא שליט"א והגאון הגדול הרב שבח צבי רוזנבלט שליט"א. כמו כן נכחו במקום ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, הרב אברהם צבי ישראלזון והרב זאב אדלר חברי הנהלת אהל שרה, חברי הנהלת העיר ועובדי העיריה.

הרב המחנך יהושע בוקסבוים פתח בדברי ימיה של אהל שרה והעלה את זכרון המייסדים הרב שמואל ורבקה גינזבורג ע"ה. רב העיר הגרי"א לנדא דיבר על הצורך בקביעת עיתים לתורה. בדבריו הדגיש כי הרגעים המעטים שאדם קובע לעצמו כל יום הם המחזיקים את חיותו הרוחנית במהלך כל היום. "אתם התלמידים המיוחדים שמשקיעים עצמכם באוהלה של תורה ושמחים בשמחתה של התורה בודאי תראו ברכה בלימודכם". בסיום דבריו שיבח הגרי"א לנדא את הנהלת ארגון 'אהל שרה' והצוות החינוכי על הגישה החינוכית לילדים המיוחדים ועל החדרת אהבת התורה למרות האתגרים הקוגנטיבים.

רב העיר הגרש"צ רוזנבלט שליט"א בירך את החוגגים ואמר שבכל ההיסטוריה רצו לכלות את לימוד התורה וכאן יש נערים מיוחדים שמחזקים את לימוד התורה. "כמי שמכיר ומלווה את ארגון 'אהל שרה' כבר שנים רבות, "מוסדות החינוך של 'אהל שרה' מחזקים הן ברוחניות והן בגשמיות את ילדי ישראל, וכעת גם מכניסים ספר תורה להיכל הישיבה המיוחדת, זאת זכות גדולה מאוד", כך הרב רוזנבלט שליט"א.

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין בירך את הנהלת ארגון 'אהל שרה' והדגיש בדבריו כי הוא שמח לארח ברחבת העיריה את המעמד המיוחד לכבודם של התלמידים המיוחדים. בדבריו הוא הזכיר את היכרותו רבת השנים עם אהל שרה ואת פועלה המיוחד של המייסדת הגב' רבקה גינזבורג שפעלה אף להקים את ההשתלמות המיוחדת לעובדי הוראה בחינוך המיוחד. בדבריו הודה לגב' וינברג על פועלה הרב באהל שרה ואמר "כראש העיר אני מכיר שנים רבות את הארגון המיוחד 'אהל שרה' את בתי הספר לבנים ולבנות, את שיטת החינוך המיוחדת שבה הם מצליחים לחנך בעלי מוגבלויות בצורה יוצאת מן הכלל". עוד הזכיר בדבריו את תנופת הפיתוח והסיוע של העיריה להרחבת הפעילות של אהל שרה בעיר.


הכנסת ספר תורה • יח"צ

הרב אברהם גינזבורג ראש מוסדות אהל שרה סיפר על מסירותם של הוריו למען שילובם של בעלי מוגבלויות בקהילה, ועל מסירותם למען הנחלת המורשת היהודית לילדים מיוחדים. "הם היו החלוצים בהקמת מוסדות חינוך ובתי ספר לילדים מיוחדים. היה חשוב להם מאד כי הילדים יקבלו חינוך וקידום מקצועיים באוירה חרדית מותאמת" .

עם תום הטקס ברחבת העיריה עברו הנערים, בחורי ישיבת "תפארת שמואל" לפני רבני העיר שליט"א לקבל את ברכתם באופן אישי.
משם המשיכה התהלוכה המיוחדת ברוב פאר והדר בהשתתפות תושבי העיר דרך תלמודי התורה והישיבות אל ביתו של מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי שליט"א. יחד עם מנהל הישיבה, וצוות הר"מים עלו התלמידים להתברך ביום גדול זה. קשה לתאר את ההתרגשות. עין לא נשארה שם יבשה למראה קבוצת התלמידים המיוחדים עומדים רוכנים סביב שולחנו של מרן שר התורה שליט"א. התלמידים כל אחד בתורו עבר לפני מרן כשהוא מקבל ברכה אישית ומיני מתיקה מידיו הקדושות של מרן.

משם, כשהלבבות כולם הומים מהתרגשות, מהברכות שהרב ברך את הנוכחים ובני משפחותיהם, המשיכה התהלוכה אל עבר משכן הישיבה בשכונת קריית הרצוג. שם קיבלו את פניהם בשירה וריקודים תלמידי תלמוד תורה 'בית חנוך' שע"י אהל שרה. יחד עם תלמידים נוספים שהצטרפו ממסגרות חינוך באזור יצאו התלמידים כולם בשירה ובהתרגשות לקבל את פני התלמידים וספר התורה.
ברחבת הכניסה לישיבת "תפארת שמואל" רקדו התלמידים שעה ארוכה לכל שיריו המרגשים של הזמר רולי דיקמן שליווה את האירוע מתחילתו. ההתרגשות הגיע לשיאה עם הכנסת ספר התורה למשכנו – ארון הקודש בבית הכנסת "תפארת שמואל". בית הכנסת שנחנך במעמד אירוע הכנסת ספר התורה. בית הכנסת שאובזר בכל הנדרש על מנת שתלמידי הישיבה יוכלו לקיים את התפילות וסדרי הלימוד באופן הראוי והמכובד ביותר. את האירוע הפיקו חברת "אבסלוט הפקות".




הכנסת ספר תורה ילדים מיוחדים הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד