י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"חסכון בזמן וכסף"

בקרוב: טסט לרכב צעיר - אחת לשנתיים ולא אחת לשנה

ברפורמה החדשה של משרד התחבורה תחייב מבחן כשירות לרכב בן 3 עד 10 שנים רק אחת לשנתיים. את אגרת הרישוי תמשיכו לשלם בכל שנה. המעבר צפוי לארוך חודשים בודדים ויכלול בין היתר שימוע ציבורי לתקנות

בקרוב: טסט לרכב צעיר - אחת לשנתיים ולא אחת לשנה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

בקרוב בישראל: משרד התחבורה יחיל בקרוב רפורמה חדשה שתחייב מבחן כשירות לרכב בן 3 עד 10 שנים רק אחת לשנתיים, ולא בכל שנה כנדרש כיום. 

במשרד התחבורה מדגישים כי תהליך המעבר צפוי לארוך חודשים בודדים ויכלול בין היתר שימוע ציבורי לתקנות. לאחר מכן יבוצעו תיקונים במידת הצורך, התקנות יועברו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, וזו תקבע תאריך תחולת התקנות. עם זאת מדגישים במשרד כי במקרה וישראל תקלע למערכת בחירות נוספת, יתכנו עיכובים בפעילות הכנסת וועדותיה.

אבל אם שמחתם על החיסכון הכספי, נספר לכם כי את אגרת הרישוי תמשיכו לשלם בכל שנה. בעלי רכב צעיר יחסכו את עלותם של שלושה מבחני כשירות.

ממשרד התחבורה נמסר כי "על פי בדיקות שביצע משרד התחבורה, היקף הליקויים הצפויים ברכב פרטי מהשנתונים האחרונים נמוך ביותר במהלך 10 השנים הראשונות".

שרת התחבורה מירי רגב ציינה כי "כלי רכב חדשים מצוידים במערכות בטיחות מתקדמות ומטופלים היטב במסגרת תקופת אחריות היצרן. מדי שנה מאות אלפי כלי רכב חדשים ומתקדמים עוברים את הטסט לרכב בהצלחה אך ללא צורך אמיתי. העומס על מכוני הרישוי פוגע בבעלי רכב ישן יותר, אשר נדרשים לבזבז זמן יקר לביצוע הטסט. המהלך יחסוך לציבור זמן המתנה במכון, כסף ובירוקרטיה מיותרת". 

טסט משרד התחבורה מירי רגב אגרת רישוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד