ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הדיכאון יגרום למוות"

על רקע הגעת החיסונים: דרישה לחסן את אוכלוסיית הקשישים בישראל

על רקע הדיווח כי משלוח ראשון של חיסונים לקורונה ינחת כבר מחר בישראל, מנכ"ל איגוד העמותות לזקן במכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות: "יש לתת עדיפות גבוהה לחיסון הקשישים בקהילה"

על רקע הגעת החיסונים: דרישה לחסן את אוכלוסיית הקשישים בישראל
חיסון נגד שפעת. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

שמואל (סמי) קידר, מנכ"ל איגוד העמותות לזקן – הל"ב, שלח לאחרונה מכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בדרישה לחסן נגד קורונה את האזרחים הוותיקים בקהילה במקביל לאזרחים הגרים בבתי אבות ובדיור המוגן.

במכתבו כותב קידר כי "אנו מברכים על ההחלטה הערכית לחסן את האזרחים הוותיקים בעדיפות גבוהה, אבל מבקשים שוויון לכל האזרחים הוותיקים במדינת ישראל. יש לחסן בעדיפות גבוהה את 20,000 האזרחים הוותיקים המבקרים במרכזי היום ביישובים ובערים השונות, את 240,000 האזרחים הוותיקים הסיעודיים המקבלים טיפול ביתי ואת 90,000 האזרחים הוותיקים המקבלים שירותים באמצעות הקהילות התומכות".

"חשוב", כותב קידר, "כי גם אזרחים ותיקים החיים בבית יוכלו לשוב לשגרה ולכן הם חייבים להיות בסדר עדיפות זהה לחבריהם הנמצאים בבתי האבות ובדיור המוגן".

קידר מזכיר כי בבתי האבות ובדיור המוגן גר רק אחוז קטן מכלל האזרחים הוותיקים מתוך האוכלוסייה כולה וכי משרד הבריאות מחויב לאפשר למאות אלפי האזרחים הוותיקים להמשיך בשגרת פעילות בצל קורונה כדי לשמור על בריאותם הפיזית והנפשית. לכן יש לכלול אותם בעדיפות גבוהה לקבלת חיסונים נגד קורונה.

"איננו רוצים להגיע שוב למצב בו קשישים ימשיכו להיות מסוגרים בבתיהם, יסבלו מבדידות ומדיכאון הגורמים למחלות ולצערנו גם למוות. אני מקווה שבמשרד הבריאות יבינו את החשיבות ויפעלו בהקדם לחסן את הקשישים בקהילה", הוסיף קידר.

חיסון לקורונה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד