י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"2020 שנה של חדשות טובות"

משבר הקורונה מעמיד בסכנה מאות קהילות יהודיות

"2020 לא הייתה רק שנה של מגיפה נוראית. היא הייתה שנה של חדשות טובות, עם חתימה על הסכם שלום עם שלוש מדינות ערביות... ואני מצפה שמעגל השלום יגדל ויתרחב בקרוב". כך ראה"מ נתניהו בכנס תקשורת יהודית בינלאומית שארגנה לע"מ בשיתוף משרד התפוצות

משבר הקורונה מעמיד בסכנה מאות קהילות יהודיות
בנימין נתניהו בהצהרה בכנסת צילום: לע"מ

משבר הקורונה העמיד בסכנה ממשית את הזהות היהודית של מאות קהילות יהודיות מרחבי העולם. כנס תקשורת יהודית בינלאומית שארגנה לשכת העיתונות הממשלתית בשיתוף משרד התפוצות ובהשתתפות נשיא המדינה רובי ריבלין, עלה הצורך של ממשלת ישראל להתגייס לסייע לקהילות בעולם בחיבור ליהדותם ולשימור זהותם.

בין הנושאים שנדונו בכנס היו השפעת הרשתות החברתיות על שנאת היהודים בעולם בצל משבר הקורונה, וכן סוגיית זכות ההתערבות של יהודי העולם בנעשה בישראל.

"לתקשורת היהודית חשיבות לא רק בהיותה המחברת בינינו, אלא בהיותה הקול של הקהילות במיוחד נגד אנטישמיות, BDS ואנטי ישראליות... עלינו לעשות על שביכולתנו לתמוך בתקשורת היהודית", אמר הנשיא ריבלין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי "2020 לא הייתה רק שנה של מגיפה נוראית. היא הייתה שנה של חדשות טובות, עם חתימה על הסכם שלום עם שלוש מדינות ערביות... ואני מצפה שמעגל השלום יגדל ויתרחב בקרוב".

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן אמר בכנס כי "כנס העיתונות היהודית הבינלאומי, הפך לבמה המרכזית שבה מובילי התקשורת היהודית בישראל ובעולם, מתמודדים עם סוגיות קריטיות של יהודי התפוצות. אין לי ספק שכנס זה, בעיקר בתקופה זו של משבר הקורונה, מחזק את הקשר בין מדינת ישראל וממשלת ישראל לבין מובילי דעת הקהל בקרב עשרות קהילות יהודיות בעולם, החפצות בקשר הדוק עם מקבלי ההחלטות בישראל".

מנכ"לית קרן רודרמן, שירה רודרמן ציינה כי "נכון להיום, בישראל מוכנים להקשיב ליהדות ארה"ב רק כשזה נוגע לתרומות או ללובי למען ישראל בוושינגטון. רוב היהודים בישראל אינם מבינים מספיק את היהודים האמריקאים, ואיבדנו את החזון המשותף. אם ישראל באמת רוצה לפעול כמדינת הלאום של העם היהודי, המצב הזה חייב להשתנות".



בנימין נתניהו רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד