י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא משתלטים

חצי ממחויבי הבידוד אינם מוסרים כתובת תקינה

לקבינט הקורונה נמסרו נתונים, המעלים תהייה לגבי מידת ההצלחה של המשטרה באכיפת הבידוד, כאשר הם כלל לא מקבלים במקרים רבים את הכתובת בה שוהה המבודד. בתוך כך מספר המבודדים מזנק ועומד על כ-100 אלף מבודדים

חצי ממחויבי הבידוד אינם מוסרים כתובת תקינה
שיחת טלפון. אילוסטרציה צילום: unsplash

נגיף הקורונה מכה בכל רחבי העולם כבר מעל לשנה, 10 חודשים כבר מנהלים בפיקוד העורף מאמצים להתמודדות עם הנגיף, ועל פי הדיווח הערב (שלישי) ב'כאן 11' נמסרו לקבינט הקורונה נתונים המעלים תהייה לגבי מידת ההצלחה של המשטרה באכיפת הבידוד, כאשר הם כלל לא מקבלים במקרים רבים את הכתובת בה שוהה המבודד.

על פי הדיווח רק ב-43% מהמקרים צוינה כתובת תקינה, ב-50% מהמקרים הופיעה בשורת הכתובת רק העיר בה אמור החולה לשהות בבידוד, ו-6% השקיעו ומלאו גם את שם הרחוב אך לא את מספר הבית.

יודגש, כי לא מדובר בכתובת של תעודת הזהות, מדובר בפרטים שממלא החוקר האפידמיולוגי אותם הוא מקבל בשיחה טלפונית או בהסתמך על מילוי השאלון האפידמיולוגי והצהרת הכניסה לבידוד באתר של משרד הבריאות.

עוד דווח כי המשטרה מתריעה כבר חודשים ארוכים על כך, ואפילו אם המשטרה תרצה להגיע לכלל המבודדים אין לה את היכולות לעשות זאת, לאור מספר המבודדים הגדול העומד על כ-100 אלף מבודדים.

על פי הדיווח במשטרה בנו 'מודל מיוחד' על פיו הם בודקים את הפרות הבידוד כאשר אזרחים מבוגרים לא זוכים לביקורת בעדיפות עליונה, בעקבות כך שהמשטרה מניחה כי אדם בן 80 ממלא אחר ההנחיות ושוהים בבידוד, מנגד היא מתמקדת באנשים הנמצאים בימים ה-6 וה-7, הימים בהם מתגבר הנגיף בגופו של החולה.

מטעם דובר צה"ל הגיבו ואמרו "קיימת מורכבות הנובעת מחוסר רצון להגביל את אפשרויות הרישום במערכת, ליישובים בהם אינם מוגדרים רחובות באופן רשמי, מפקדת אלון מבצעת למידה ובקרה על בסיס אירועים שונים לקידום יכולותיה.

במשרד הבריאות התגוננו אף הם ואמרו "המידע בחקירה האפידמיולוגית מבוסס על המידע שמוסר המתושאל, עם זאת למשטרת ישראל יש נגישות לכתובת מגורים של אדם, בהתאם לפרטים המזהים של חייבי הבידוד, שם מלא ותעודת זהות, העוברים אליהם.

יצוין, כי רק לפני יומיים דיווחו ב'חדשות 12', שבכירים במשרד הבריאות מטיחים ביקורת קשה נגד פיקוד העורף, על כך שלמרות הזמן הרב שעבר, ולמרות מאות המיליונים שהושקעו במערך, הוא לא מתפקד, והוא לא יודע לספק תשובות ונתונים, ואף מכניס אנשים לבידוד בטעות.

עוד דווח כי לא רק במשרד הבריאות טוענים כך, גם המשטרה שנדרשת לאכוף את הבידוד אינה מרוצה מההתנהלות במפקדת אלון, כאשר הם נאלצים לחפש ולאכוף את הבידוד של אזרחים תמימים שכלל לא נדרשים לבידוד.

ב'חדשות 12' דווח כי הם פנו למפקדת אלון במשך השבועיים האחרונים בניסיון לקבל נתונים על פעילותה, ומשום מה הנתונים שאמורים להיות גלויים לעין כל לא נמסרו.

כזכור לפי מספר שבועות ביקרו במקום חברי ועדת המשנה למדיניות ואסטרטגיה, בראשות חבר הכנסת צבי האוזר, וכבר אז נטען כי ישנה בעיה חמורה של חוסר שיתוף פעולה של הציבור עם חקירות אפידמיולוגיות ועם בדיקות לאיתור נגיף הקורונה, בעיה שפיקוד העורף לא מצליח להתגבר עליה.

קורונה משטרת ישראל בידוד ביתי איכון טלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד