י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפיילוט הוכתר בהצלחה

החל ממחר: הקניונים, השווקים והמוזיאונים ייפתחו

קבינט הקורונה אישר הערב את פתיחת הקניונים בכל רחבי הארץ - החל ממחר, למעט בערים האדומות • כמו כן, אושר לפתוח גם את השווקים והמוזיאונים

החל ממחר: הקניונים, השווקים והמוזיאונים ייפתחו
קניון מלחה י-ם בקורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות הצלחת הפיילוט לפתיחת הקניונים ולאחר שההצעה להטלת עוצר לילי למשך שבועיים נפלה, קבינט הקורונה אישר את פתיחת כלל הקניונים אשר יעמדו בהנחיות משרד הבריאות - החל ממחר בבוקר, למעט בערים אדומות. כמו כן, אושר לפתוח גם את השווקים והמוזיאונים.

נזכיר, כי מוקדם יותר היום דווח שהמשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי טען בפני הממשלה כבר אתמול כי קיים קושי משפטי להגן על ההחלטה להטיל סגר לילי, בעוד הגורמים המקצועיים ובראשם משרד הבריאות, מתנגדים לו וטוענים כי אינו יעיל. כך גם סגן שר הבריאות חבר הכנסת יואב קיש אמר היום בראיון ל'החדשות' כי "הסגר הלילי עליו החליט הקבינט לא יעזור לנו".

בעקבות כך, הודיעו בלשכת ראש הממשלה כי ההחלטה על הטלת סגר לילי יורדת מהפרק. "בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישור סגר לילה, שנועד למנוע סגר כללי, נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית", נמסר. בלשכת ראש הממשלה ציינו, כי "משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה" ולכן עדכנו כי "ישיבת הממשלה שתוכננה להערב, תדחה והיא צפויה להתקיים מחר".

לפני כשבוע וחצי, ביום שישי, אושר פיילוט הקניונים, ולפיו 15 קניונים שנבחרו על פי הגרלה החלו לפעול על פי תנאי משרד הבריאות. התפוסה המרבית המותרת בשטח הקניון, השתנתה מיחס של אדם ל-7 מטרים רבועים ליחס של אדם ל-15 מטרים רבועים. בנוגע לשטח בתוך בחנויות עצמן, נקבע כי בנוסף לכלל החל בתקנות העיקריות, לפיו התפוסה תהיה לפי יחס של אדם ל-7 מ"ר ועד 10 אנשים, בחנויות 'גדולות', אשר גודלן עולה על 150 מ"ר, התפוסה המירבית תהיה ביחס של אדם ל-15 מטרים רבועים, וללא קביעת 'תקרה מספרית' על מספר השוהים.

קניונים קורונה מוזיאונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד