י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מעשה שלא יעשה"

המהלך של סער: הליכוד במתקפה; האופוזיציה מברכת

בליכוד לא מפתיעים הערב ומעניקים גט כריתות מכוער לשר לשעבר ולח"כ המוערך גדעון סער שהחליט לפרוש משורותיה. מיו"ר הכנסת ועד לאחרון הח"כים תקפו וגינו את המהלך | לעומתם, באופוזיציה בירכו על הטלטלה בליכוד

המהלך של סער: הליכוד במתקפה; האופוזיציה מברכת
גדעון סער עם תומכים צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

המהלך הפוליטי הדרמטי אליו יצא הערב (שלישי) ח"כ גדעון סער, עם הצהרתו כי הוא פורש מהליכוד ומקים ממפלגה חדשה, באמצעותה יתמודד מול בנימין נתניהו על תפקיד ראש הממשלה, לא עובר בשק ומטלטל את המערכת הפוליטית.

בליכוד הגיבו הערב במתקפה: "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה".

עוד תקפו, "סער שנשבע פעם אחר פעם ש"הליכוד הוא ביתי ולא אפרוש אם אפסיד, אני לא מאמין ברסיסי מפלגות" - הובס, הפר את כל הבטחותיו ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים".

"סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד ואם יגרר לבחירות - ינצח", כך במתקפה מצד הליכוד.

יו"ר הכנסת יריב לוין, תקף את חבר הכנסת סער וטען כי "גדעון סער עשה מעשה שלא יעשה. הוא התמודד על הנהגת הליכוד, התחייב לקבל את ההכרעה הדמוקרטית, ובניגוד גמור לדרך שהורה לנו מנחם בגין הוא הפנה גב לבוחרי הליכוד ולחברי הליכוד והפר את ההבטחה שלו".

עוד טען לוין, "מה שראינו הערב הוא שידור חוזר של מה שכבר ראינו בעבר - חברנו משה כחלון גם הוא עזב את הליכוד ובסופו של דבר הצטרף לממשלת הליכוד וחזר לתנועת הליכוד. גם אחרים שעזבו את הליכוד, כמו ציפי לבני, איבדו מהר מאוד את אמון הציבור ונמצאים מחוץ לכנסת".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה בתגובה: "מפלגת האולפנים של סער", כהגדרתה, "מפלגת הליכוד היא מפלגה שורשית וחזקה, עם דרך והנהגה שנבחרת באופן דמוקרטי בידי חבריה ולא מפלגת אולפנים ואווירה".

"למרבה הצער", ציינה, "גדעון סער הפר הערב את אמירותיו בעבר לפיהם ישאר נאמן לליכוד ובחר להצטרף למחנה "רק לא ביבי". כאילו לא למדנו מההיסטוריה שכל הניסיונות לפצל את הימין, נגמרו בנסיגות ועקירות. לא נחזור על טעויות העבר".

עוד תקפה את חברה לשעבר, "סער אומר שאינו יכול להיות חבר בתנועת הליכוד מסיבות אידיאולוגיות כביכול, אבל האמת היא שהוא עוזב רק בגלל שלא בחרו בו ליו״ר המפלגה. זו לא נאמנות לדרך אלא למאבקי אגו ואי קבלת דין הבוחר. בכך הולך סער בדרכם של אחרים שלא קיבלו את הכרעת הבוחרים, ציפי ליבני, בוגי יעלון, דן מרידור ואחרים".

חבר הכנסת שלמה קרעי אמר: "סער, כמו בוגי בזמנו, פתאום החליט ש"הליכוד שינה את פניו"... אותה תנועת ליכוד בדיוק שרק לפני שנה התמודד על הנהגתה. מה השתנה? הוא פשוט הפסיד בענק״, הוא הוסיף, ״תמיד אפשר להכפיש את הליכודניקים כדי לקבל עוד חיבוק תקשורתי. אבל אנחנו גם תמיד ממשיכים הלאה. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

מנגד, ב'יש עתיד' בירכו את סער. חבר הכנסת יאיר לפיד צייץ בתגובה: "מברך את ⁦‪גדעון‬⁩ סער על החלטתו האמיצה לצאת לדרך עצמאית. דעותינו שונות בהרבה נושאים אבל הפוליטיקה הישראלית זקוקה לאנשים הגונים ואכפתיים שאינם נכנעים לשררה ולשחיתות".

יריבו של לפיד בתוך המפלגה, חבר הכנסת עפר שלח אמר: "גדעון סער הראה שהוא לא רק מוכן אלא גם מעז. אחרי הרבה זמן, איש אמיץ בליכוד עושה את הדבר הנכון, ולא מוכן עוד להיות במפלגת ביבי. בהצלחה".

גדעון סער מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד