י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שנה לפיגוע המחריד

עורכי דינו של הרוצח ממונסי: "לעולם לא יהיה כשיר לעמוד לדין"

שנה חלפה לה מאז הפיגוע המחריד בבית מדרשו של הרבי מקוסון פארשעי במונסי, שהסתיים בנס גלוי, כאשר מחבל נכנס עם מצ'טה והצליח לדקור חמישה מהנוכחים, אחד מהם נפטר מפצעיו כעבור כמה חודשים, כעת טוענים עורכי דינו כי הוא לא יהיה כשיר לעמוד לדין, אך ביהמ"ש שלח אותו לאשפוז זמני כדי לבחון זאת

עורכי דינו של הרוצח ממונסי: "לעולם לא יהיה כשיר לעמוד לדין"
הרוצח באחד הדיונים בבית המשפט צילום: באדיבות המצלם

תומס גראפטון, בן ה-38, לא נמצא כשיר לעמוד לדין שעתיד להתקיים בחודש אפריל. בית המשפט הורה להחזיקו במוסד טיפולי למשך ארבעה חודשים, כדי להעריך אם ישתפר לאחר טיפול רפואי.

כשנה לאחר הפיגוע שביצע בבית מדרשו של האדמו"ר מפארשעיי במונסי, ניו יורק, במהלך טיש חנוכה, עורכי דינו של תומס, שאובחן כחולה סכיזופרניה וסובל מהזיות, טוענים כי הוא "לעולם לא ישתקם עד כדי כך שהוא יוכל לעמוד לדין".

לדבריהם, מסקנה זו נתמכת גם על ידי פסיכיאטרים של רשות בתי הסוהר. רופא מטעם שב"ס כתב בדו"ח מ-10 בנובמבר כי תומאס, "ממשיך לחוות תסמינים חמורים, למרות שמונה חודשים של התאמת תרופות אנטי-פסיכוטיות". וכי סביר להניח שתומאס "לא יחזור לשפיות בעתיד הנראה לעין", כך על פי מסמכי בית המשפט.

עורכי דינו של תומאס טוענים שהם מאמינים שהוא "כרגע מסוכן", וכי יש לסגור את תיקו הפדרלי. התובעים אומרים כי תחילה יש לקיים דיון כדי לקבוע אם יש לראות בתומאס "חסר יכולת העמדה לדין לצמיתות". לטענתם, על הרופאים לנסות לתת לו תרופות שונות כדי לראות אם הם רואים תוצאות טובות יותר וכי נדרש זמן רב יותר להערכת התקדמותו".

כזכור, במהלך סעודת מלווה מלכה שקיים האדמו"ר מקוסון פארשעיי, במוצאי שבת חנוכה תש"פ, נכנס תומס גראפטון כשהוא אוחז במצ'טה ופניו מכוסות בצעיף, דקר חמישה מהנוכחים וגרם למותו של אחד מהם, הרה"ח ר' יוסף נוימן הי"ד, שנפטר מפצעיו חודשים מספר מאוחר יותר בבית החולים.

האברך יוסי גליק הוכתר כגיבור האירוע, לאחר שרדף אחרי המחבל ממונסי שנמלט לרכבו והספיק לראות את מספר הרישוי של הרכב ולזכור אותו - שניות לפני שנמלט מהזירה. בזכות ערנותו, מצלמה שקוראת לוחיות זיהוי איתרה את המחבל בגשר ג'ורג' וושינגטון תוך דקות.

פיגוע הדקירה במונסי תומס גראפטון הרבי מקוסון פארשעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד