ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
האנטישמיות בניו יורק

הקולגות ערכו אסיפה בליל שבת; הפרופסור הגיש תלונה

חברי סגל ליברלי במכללת קינגסבורו CUNY בניו יורק, החליטו להדיר את חברם הפרופסור הדתי מהשתתפות בישיבה שערכו, והחליטו לקיים את המפגש בליל שבת בכדי למנוע ממנו להופיע 

הקולגות ערכו אסיפה בליל שבת; הפרופסור הגיש תלונה
כיתת אוניברסיטה, אילוסטרציה צילום: pixsby

פרופסור אורתודוקסי הגיש תלונה נגד קולגות שלו שתכננו לערוך ישיבה בליל שבת כדי שהפרופסור הדתי לא יוכל להשתתף.

קבוצה של חברי סגל ליברלי במכללת קינגסבורו CUNY בניו יורק, תכננה להדיר פרופסור יהודי אורתודוכסי שמרן מלהופיע בפגישה על ידי תזמון מכוון ביום שישי בערב כדי שלא יוכל להשתתף, כך חושף ה'ניו יורק פוסט'.

פרופסור ג'פרי לאקס, דיקן המחלקה העסקית במכללה הדו הגיש תלונה בטענה לאנטישמיות בעקבות המחלוקת על הפגישה במארץ 2018, שבסופו של דבר לא התקיימה לאחר שתלונות הופיעו כי הוא נערך דווקא ביום המנוחה היהודי.

הקבוצה שתכננה את הפגישה מהפקולטה לפסיכולוגיה מתקדמת, הוקמה לאחר שנבחר דונלד טראמפ לנשיא בשנת 2016. למרבה האירוניה, הפגישה נקראה כדי לדון באפליה בקמפוס.

לאקס מחזיק בתפיסות עולם שלא מצאו חן בעיני הקולגות שלו, לאקס כתב בעבר על נושאים של זכויות האזרח שלא מצאו חן בעיניהם. לאקס, הגיש בעבר תביעה פדרלית בטענה לאפליה דתית כלפי יהודים שומרי מצוות בקמפוס. טענות על אנטישמיות היו נושא נפוץ בקמפוס CUNY בשנים האחרונות.

בדו"ח נכתב גם כי "שלושה עדים אמרו כי פגישת הסגל נקבעה דווקא ביום שישי כדי להוציא את לאקס, שלא מצא חן בעיני הפרופסורים השמאלניים".

עד אחר אמר לחוקרים כי "אנשי השמאל לא אהבו את לאקס מכיוון שהוא היה פרו-טראמפ, פרו-ישראלי, והוא אמריקאי ציוני ושמרני".

עוד נטען, כי "הסגל היה מודאג מכך שאם הפגישה שתוכננה בשישי בערב תתרחש בזמן בו לאקס יוכל להשתתף, הוא ישלוט בפגישה, ובעצם יתעד את הפגישה, הוא ייקח שמות של אנשים שטוענים על אפליה והוא יהיה דומיננטי מאד".

עוד נטען בתביעה, כי "למרות שהמטרה העיקרית הייתה להוציא את לאקס, ההחלטה של ​​הסגל לקבוע את הפגישה בשעה שלאקס לא יכול להשתתף בה עקב קיום מצוותו הדתית, עלולה היה ליצור השפעה שונה על סגל יהודי אחר השומר שבת שרוצה להשתתף בפגישה".

פרופסור הגשת תלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד