י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות העתירה

באנטוורפן מקווים לקבל בקרוב אישור, ולשוב לבתי הכנסת

מוסדות יהודיים ונוצריים הגישו עתירה בטענה לפגיעה בחופש הדת,  בעקבות האיסור להתכנס לתפילות | מסתמן כי בימים הקרובים בית המשפט בבלגיה יתיר את ההתכנסות במוסדות הדת בעיר

באנטוורפן מקווים לקבל בקרוב אישור, ולשוב לבתי הכנסת
חסידים בערב שבת צילום: דוד כהן - פלאש 90

תקווה לבתי הכנסת באנטוורפן בבלגיה: מסתמן כי מהשבוע הבא יינתן אישור להתפלל בבתי הכנסת.

בית המשפט העליון בבלגיה הודיע כי בתשובה לעתירה של מוסדות סאטמר בעיר. לאחר המקרה שהיה בתחילת השבוע אז נכנסו שוטרים לבית המדרש המרכזי. וכ-50 איש קבלו קנסות.

בית המשפט קבע שעד יום שישי יש למדינה לענות לעתירה על 'הפגיעה בדת' לדבריהם, בעצם חוסר היכולת להתפלל בבתי הכנסת.

כמה ארגונים יהודיים אנשים פרטיים וארגונים נוצריים באנטוורפן, הגישו תביעה בבית משפט העליון לאשר "טקסי חתונה, חופש פולחן, מקומות תפילה, לימוד בבתי המדרש" בכפוף לתקנות הבטיחות. בנוסף, הם גם רצו שבית הכנסת יישאר פתוח כל היום "גם אם בבניין נמצאים יותר מארבעה אנשים בו זמנית" דבר שנאסר בחודש האחרון, והביא לגל של קנסות וסגירת אירועים.

"האיסור על שירותי פולחן במסגרת הקורונה מרחיק לכת מדי ואינו פרופורציונלי", כך קבע בית המשפט "יש להגיש תשובה עד יום ראשון". שר המשפטים וינסנט ואן קוויקנבורן, אמר אתמול כי הוא "יתייעץ עם קהילות האמונה ועדת השונות בארצנו".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' המשטרה חילקה דו"חות וזימונים לפני שבועיים בחתונה חרדית, ובחתונה נוספת הגיעו למעלה מעשר ניידות למקום חתונה בעקבות הלשנה ונתקלו בדלת סגורה. השוטרים לא הרימו ידיים וניסרו את דלתות האולם ופרצו פנימה, שם מצאו שלושה משתתפים לאחר שכל הנוכחים נמלטו מהמקום מיציאה אחורית.

כאמור תקופת הקורונה הביאה על הציבור החרדי בבלגיה גזירה שאינו יכול לעמוד בה. האיסור על עריכת חתונות מעיב על משפחות רבות בציבור החרדי מרובה הילדים. והחתונות נערכות במחתרת תחת חשש כבד מקנסות המשטרה עקב הלשנות מתוך הקהילה.

חרדים אנטוורפן בית כנסת בית המשפט העליון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד