ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

6 עובדות חשובות על שליכט צבעוני

 השליכט הצבעוני הוא למעשה טיח צבעוני שבאמצעותו ניתן לעצב חיפוי חיצוני ופנימי בבתים, שיקבע את המראה שלהם. המאמר יציג 6 עובדות חשובות על השליכט הצבעוני

6 עובדות חשובות על שליכט צבעוני
צבעים צילום: pexels

1 – אמרו מלט בעברית ושליכט בגרמנית

פירוש המילה הגרמנית שליכט הוא מלט בעברית, ומכונה כך גם בגלל צורת המריחה. את השליכט מרכיבים אבקה אפורה שהופכת למלט כאשר מרטיבים אותה, ואגרגט שהינו חצץ דק הנראה כמו חול. כדי ליצור שליכט צבעוני, מערבבים את המלט עם גבס או עם אגרגט צבוע לפי הטעם האישי. ניתן לבחור בין שליכט אקרילי לבין שליכט מינרלי, כאשר לארצנו מתאים יותר השליכט האקרילי. זאת מכיוון שיש לו עמידות גבוהה במזג האוויר הישראלי וניתן להשיג אותו במגוון טקסטורות וצבעים.

2 – הצבעים והטקסטורות של השליכט

המרקם של שליכט צבעוני יכול להיות חלק ועדין או גרגירי בהתאם לגריסת החצץ אותו מערבבים עם המלט. כאשר עושים שימוש בשליכט אקרילי, מקבלים מרקם מחוספס בעל מראה יוקרתי. הגוונים של השליכט מרהיבים וניתן למצוא צבעי אדמה שיעניקו לבית תחושת עומק ואווירה חמה ונעימה, ועוד צבעים רבים אחרים. יש להתאים את סוג השליכט לעיצוב הבית הן בצבע והן בטקסטורה, ולקבל את המראה המושלם.

3 – עמידות מעל הכול

מכיוון שהשליכט הוא השכבה האחרונה אותה מורחים על הקירות, הוא צריך לשמש להגנה מפני רטיבות ותנאי מזג אוויר קיצוניים. זהו חומר חזק ועמיד, הממלא את הסדקים גם כאשר יש תזוזה של הקירות. בנוסף, הוא עמיד גם לעובש בתנאי שהוא עשוי מחומרים איכותיים.

4 – חיפוי פנימי וחיצוני

השליכט מתאים גם לעיצוב קירות בתוך הבית, אך מחייב בחירה המתאימה לחיפוי פנים. כלומר, סוג השליכט צריך להיות מותאם לקירות הפנימיים, המרקם שלו צריך להיות עדין יותר, ויש להתאים את הצבע שלו לסגנון עיצוב הבית. אם למשל בחרתם בסגנון מודרני, יתאימו יותר צבעים בהירים. לגבי החיפוי החיצוני, השליכט חייב להיות חזק ויציב כדי שיהיה עמיד לרטיבות.

5 – מריחה מקצועית

על מנת לקבל עיצוב ומראה מושלמים, חשוב למרוח את השליכט עם כף טייחים שהעובי שלה 4 מ"מ. יש לרכוש את השקים, לערבב את החומר, למרוח ולשפשף במכשירים מיוחדים עד לקבלה של המרקם הרצוי. לפיכך, מומלץ לפנות לאדם מקצועי על מנת שלא יהיו טעויות. כמומחה בתחום, הוא ימרח חומר יסוד לפני שימרח את השליכט הצבעוני, ויעבוד לפי הוראות היצרן באופן מדויק ומקצועי.

6 – הכי מתאים לישראל

התאמת השליכט לארץ, הן מבחינת העמידות לאקלים והן מבחינת עיצוב הקירות פופולארית בנוף הישראלי. בארצות הברית למשל, הבתים מחופים בדרך כלל בעץ או בחומר פלסטי דמוי עץ כדי להעניק חמימות לבתים. בשונה מארצות הברית, החום הישראלי שולט ברוב השנה, ולכן השליכט הצבעוני מתאים לנו יותר ומעניק מיזוג נעים לבית.

צבעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד