י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כוכבי הסלט הישראלי

צפירת הרגעה: בשורות טובות ממשרד החקלאות

על פי התחזיות יבול העגבניות יניב בחודש וחצי הקרובים כ-5,500-4,500 טון עגבניות מדי שבוע, מעט יותר מהצריכה המקומית בישראל, כ-4,500-4,000 טון בשבוע, גם במלפפונים ההיצע מכסה את הביקוש

צפירת הרגעה: בשורות טובות ממשרד החקלאות
ירקות צילום: Unsplash

בשורה לצרכנים: מניתוח שוק הירקות עולה כי עד סוף השנה לא צפוי מחסור בתוצרת מקומית של 'כוכבי הסלט הישראלי' העגבניות והמלפפונים.

במשרד החקלאות ופיתוח הכפר עוקבים בשגרה אחר שוק התוצרת הטרייה של ירקות ופירות, ומקיימים הערכת מצב שבועית, בראשות מנכ"ל המשרד ובכיריו, וזאת במטרה להבטיח אספקה סדירה של תוצרת חקלאית טרייה וביטחון מזון לטובת הצרכנים. בניתוח ייעודי לשוק הירקות עד סוף שנת 2020, עולה כי עד סוף השנה לא צפוי מחסור בתוצרת מקומית של 'כוכבי הסלט הישראלי'.

שוק העגבניות והמלפפונים הוא שוק תנודתי וזאת בשל משתנים בלתי תלויים כגון מזג אוויר לעומת היקפי שטחי הזריעה. הסבירו במשרד החקלאות, והוסיפו כי מבדיקה של מומחי המשרד בשטחי הזריעה אל מול הצריכה המקומית בעגבניות עולה כי היבול המקומי יספק את כלל הביקוש. ועל פי התחזיות יבול העגבניות יניב בחודש וחצי הקרובים כ-5,500-4,500 טון עגבניות מדי שבוע, מעט יותר מהצריכה המקומית בישראל, כ-4,500-4,000 טון בשבוע. 

במלפפונים, שרובם המכריע מגיע ממושב אחיטוב שם מגדלים 60%-70% מהיקף הגידול הארצי, גם לא צפוי מחסור. מבדיקה של מומחי המשרד בשטחי הזריעה אל מול הצריכה המקומית במלפפונים עולה כי היבול המקומי יספק את כלל הביקוש. על פי התחזיות יבול המלפפונים יניב בחודש הקרוב כ-2,500-2,000 טון מלפפונים לשבוע, שהיא זהה לצריכה המקומית בישראל, כ-2,300-2,000 טון בשבוע. 

עגבניות מלפפונים מחסור משרד החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד