י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מרגש ונדיר"

חצי מיליון איש צפו במעמד הסיום של ספר התורה המיוחד

ספר תורה מיוחד נכתב לשמירה ולרפואה, וכסגולה לעצירת מגיפת הקורונה בעם ישראל, כאשר ניתנה אפשרות לכל יהודי בעולם ליטול חלק על ידי רכישת אותיות בספר התורה הסגולי • לאחר שגווילי ספר התורה נדדו בחודש האחרון בבתי כל גדולי ישראל מכל החוגים ברחבי ארה"ב, התקיים מעמד הסיום המרגש ששולב בהופעה של גדולי הזמר החסידי בכל הזמנים • ביום שני בבוקר, הוכנס ספר התורה לחדרו הק' של הרבי, ואחר כך לארון הקודש בבית הכנסת המרכזי בבית חיינו בשירה ובריקודים •

חצי מיליון איש צפו במעמד הסיום של ספר התורה המיוחד
M.B.D ואברהם פריד מאחדים כוחות צילום: חיים טוויטו

אחדות היא כוח מיוחד, שטמון בכל יהודי מעצם טבעו, אך ישנן תקופות מאתגרות שמוציאות את תנועת הנפש הזו מן הכוח אל הפועל.

תקופת הקורונה, שפרצה ללא הודעה מוקדמת לפני קרוב לשנה, העמידה במבחן ובניסיון הרבה אנשים, וגם עוררה בעם ישראל את כוח האחדות. כזה היה גם המקרה, בהתאחדות של מאות אלפי יהודים בכתיבת ספר תורה מיוחד, כסגולה לעצירת המגיפה, על יסוד הסיפור הידוע מכ"ק הבעל שם טוב הק'.

במשך תשעה חודשים נכתב ספר התורה בקדושה ובטהרה, בהשתדלות הסופר הותיק והמוערך הרב משה הלוי שיחי' קליין, וביום ראשון השבוע התקיים טקס סיום והכנסת ספר תורה, במעמד מרגש ששודר לרחבי תבל, וצבר חמש מאות אלף צפיות מכל פינה בעולם!

עם אחד, תורה אחת, סיום אחד, היתה הכותרת של מודעות צבעוניות שפוזרו בקהילות יהודיות בכל מקום, והביאו את ההתרגשות לשיא. ספר התורה, יחד עם שלושת היוזמים, הנדיבים ר' בערל יוניק שיחי', ר' שלמה גרינוולד שיחי', ור' זלמן כהן שיחי', מקראון הייטס, נדד יחד עם הסופר בבתי גדולי ישראל מכל החוגים בארה"ב.

הרב פסח קרוהן שליט"א, נואם בעל שם שטרח והגיע למעמד הסיום, התרגש כאשר הכריז במהלך מעמד הסיום "תורה זו איחדה לראשונה, בצורה שלא היתה מוכרת עד כה, חסידים ומתנגדים, אשכנזים וספרדים, כל הסוגים והחוגים לשבטי עמך בית ישראל". המראות המרגשים שהגיעו מליקווד ומבורו פארק, מויליאמסבורג וממונרו, מקראון הייטס ומפלטבוש, היוו הוכחה מוחצת לכך. לצד גדולי תורה ויראה, ראשי ישיבות ומשפיעים, גם ראשי ארגונים יהודיים ועסקנים דגולים המתמסרים באמונה לצרכי עם ישראל, כובדו בכתיבת האותיות האחרונות.

האותיות האחרונות ממש, נכתבו בחדרו הק' של הרבי "היכל היחידות" בבית חיינו 770, ובסמיכות לציון הק' בבית החיים בקווינס. ומשם הגיע ספר התורה לאולם מרכזי בברוקלין, שם התקיימה חגיגה לגמרה של תורה במשך 6 שעות רצופות.

הפקת האירוע, על שלבי ההכנה הקדחתניים שלו, נוהלו בידי אמן של ר' שניאור נג'ר שיחי', יחד עם ר' דוד ויינבאום שהוביל את התוכנית. ר' שלמה חיים ריבקין מ'ריבקין מדיה' היה אחראי על הפקת הסרטונים המרגשים שליוו את האירוע והוקרנו במהלכו, בחלקם יהודים שהיו מאושפזים בחדרי המיון לאחר שנדבקו בנגיף וניצלו בדרך נס.

נאומים נרגשים נשמעו מפי האחים הרב סימון ג'ייקובסון מקראון הייטס והרב יוסף יצחק ג'ייקובסון ממונסי, נואמים בעלי שם שהפליאו להעביר את המסר המאחד שעולה מהמיזם המרגש הזה שנולד בלילה אחד בתקופה הקשה של הקורונה שהפילה חללים בניו יורק היהודית.

בזה אחר זה עלו על הבימה המרכזית גדולי הזמר החסידי: אברהם פריד, מרדכי בן דוד, ליפא שמלצר, ברוך לוין, להקת 'היום השמיני', שמולי אונגר, שלמה שמחה, מנדי ג'ייקובסון, אלי מרכוס, מקהילת נשמה'. לבד וביחד רוממו אמני הנשמה היהודית את הצופים והמאזינים בבתים יהודיים רבים ברחבי תבל. אברומי שרייבר ולהקת 'פריילאך' ליוו את גדולי הזמר, ובנצי מרכוס הכין את העיבודים המוזיקליים המרהיבים.

המשב"ק הרב משה קליין, הבעלים של "הסופר" שליווה את כתיבת ספר התורה שיתף במילים מרגשות את מאחורי הקלעים, על אותו לילה בו קיבל את הטלפון שצריך להתחיל את כתיבת ספר התורה, והוא אמר שבבוקר יילך למשרד לדאוג לכך באופן מיידי. לא עברו עשר דקות והיוזמים היו על הקו "זהו מצב חירום בעם ישראל, אסור לנו ללכת לישון, תגיד מיד עכשיו לביתו של ר' בערל יוניק עם קלף ודיו, חובה להתחיל!"

תחושת הדחיפות הזו, והשליחות להצלת עם ישראל בעצם לא פגה מאז אותו לילה. המסע כולו לווה באותה נחיצות להביא ישועה והצלה, סגולה ורפואה, ומעל הכל לאחדות המרגשת של עם ישראל סביב ספר התורה המיוחד, בזכות המאמצים של שלושת היוזמים, ר' בערל יוניק ר' שלמה גרינוולד ור' זלמן כהן, אנשי עסקים ובעלי צדקה וחסד מקראון הייטס.

לצפיה חוזרת בשש וחצי שעות של שמחה של תורה ואחדות של עם ישראל במעמד ההיסטורי:

https://player.vimeo.com/video/487669059




הכנסת ספר תורה אברהם פריד מרדכי בן דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד