י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מדינת ישראל נכנסה לאובססיה"

בנט נגד סער: "לא מקימים מפלגות בשביל רק ביבי או רק לא ביבי"

בנאום במליאת הכנסת התייחס יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט לפרישתו של גדעון סער אמש מהליכוד והכרזתו על הקמת מפלגה חדשה בה יתמודד מול נתניהו. בנט תקף את המהלך של סער שנובע לדבריו מאובססיה של "רק לא ביבי" | "המערכת הפוליטית והתקשורתית באובססיה מטורללת"

בנט נגד סער: "לא מקימים מפלגות בשביל רק ביבי או רק לא ביבי"
נפתלי בנט וגדעון סער צילום: Miriam Alster/Flash90

ביממה שאחרי המפץ הפוליטי בימין עם פרישתו של חבר הכנסת גדעון סער מהליכוד והודעתו על הקמת מפלגה חדשה, כשבכוונתו להתמודד ראש בראש מול בנימין נתניהו על ראשות הממשלה.

בנאום במליאת הכנסת עקץ היום (רביעי) יו"ר ימינה נפתלי בנט את סער. לפי הפרשנים, הנפגעת העיקרית מהמהלך של סער, היא סיעת ימינה, אך גם סיעות ימין-מרכז נוספות עלולות להצטמק.

"מדינת ישראל נכנסה לאובססיה. המערכת הפוליטית והתקשורתית נכנסה לאובססיה מטורללת, של כן ביבי, לא ביבי. כאילו חזות מדינת ישראל זה כן ביבי, לא ביבי. כל היום שואלים את השאלה הזאת. אין ריאיון שלא מדברים על זה. ואני רוצה לומר לכם: לא באתי לפוליטיקה בשביל רק ביבי או רק לא ביבי", כך פתח בנט את דבריו במליאה.

בנט הוסיף ועקץ את סער, "לא מקימים מפלגות בשביל רק ביבי או רק לא ביבי". לדבריו, "באתי לפוליטיקה כשליחות לקדם את האידאלים שלי, לדאוג לעם שלי שכואב. איזה נתק יש בין השדה הפוליטי והתקשורתי עם האובססיה הזאת, לבין העם בחוץ שסובל, סובל, ולא מדברים איתו".

בנט פנה לדבר על הישגיו וסיפר על המניעים שהובילו אותו להיכנס לזירה הפוליטית: "באתי לפוליטיקה כי ראיתי, שלושה מטר ממני, במלחמת לבנון השנייה, חייל חוטף רסיס לתוך הפנים שהורס לו את כל הפה. וכל זה בגלל שגיאות נוראיות של פוליטיקאים. ונשבעתי שאני לא אתן אף פעם ששוב יקרה שהעם שלי, שאחיי ואחיותיי יסבלו בגלל שגיאות ומחדלים של פוליטיקאים".

יו"ר ימינה ציין כי "פגשתי את זה בצוק איתן, כשראיתי ממשלה שלמה בעיוורון לא עושה כלום. לא עושה דבר כדי להציל את תושבי הדרום מול 30 מנהרות טרור. ופעלתי ונלחמתי, והצלחנו.  ובזכות אותה מערכה צה״ל נכנס והשמיד 30 מנהרות טרור והציל את תושבי הדרום מפיגוע נוראי. וכן, חטפתי על הראש,
אבל לא בשביל רק ביבי או לא ביבי - אלא בשביל עם ישראל."

"שימו בצד את הפוליטיקות" אמר בנט וציין, "כן, אני איש ימין גאה, איש ארץ ישראל שלמה גאה, איש שמאמין שכל ילד במדינת ישראל צריך להיות מחובר לשורשים שלו וגאה בזה, אדם שהוביל פה את שינוי התפיסה בעולם מערכת המשפט, ובתור איש ימין אמיתי אני אומר שבעת הזאת כולם, כל הפוליטיקאים פה - תניחו בצד את סוגיית ביבי/לא ביבי. תניחו בצד את המריבות. אם אנחנו לא נדע להתאחד ולהבין שאנחנו חייבים מיד, דחוף, לטפל בנגיף הקורונה כלכלית, ולא לעשות כל יום סגר ופתיחת קניונים וסגר לילי וביטולו, שבמכולת היו מפטרים הנהלה כזאת, אם לא נבין שרק אם כולנו - נשמור את האידיאולוגיה - אף אחד לא צריך לוותר במילימטר, אבל שתי דקות נבין שעכשיו הזמן להתאחד כעם, לא בגלל ביבי או לא ביבי - אלא כי אנחנו יכולים לנצח, אנחנו יכולים לחזור להיות אותו עם שעשה את אנטבה, אותו עם שעשה את בורמה, אותו עם שהעלה לפה מיליוני עולים.

אנחנו יכולים לנצח את הקורונה, לשקם את הכלכלה, לאחד את העם, ואז נוכל לחזור להתווכח."

נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד