כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כמו תמיד, ברגע האחרון

הממשלה תטיל שורת הגבלות לימי החנוכה

למרות הורדת אופציית הסגר הלילי בעקבות קשיים משפטיים, צפויה מחר הממשלה להטיל הגבלות לימי החנוכה: איסור שהייה למשך כל ימי החנוכה בביתם של אחרים החל מהשעה 17:30 בערב, כמו גם איסור קיום מסחר החל מהשעה 17:30

הממשלה תטיל שורת הגבלות לימי החנוכה
זאת חנוכה בחצר ביאלא ב"ב צילום: שוקי לרר

למרות הגעתם של החיסונים, התחלואה עדיין ממשיכה לעלות כמו גם מקדם ההדבקה, והרשויות בישראל מנסים לטכס עצה מול חג החנוכה המתקרב, המביא אתו מטבע הדברים התכנסויות לכבוד החג.

על פי הדיווחים למרות הורדת אופציית הסגר הלילי בעקבות קשיים משפטיים, צפויה מחר (חמישי) הממשלה להטיל הגבלות לימי החנוכה.

הערב פורסמו שתיים מההגבלות אותן צפויה הממשלה להטיל, הראשונה, איסור שהייה למשך כל ימי החנוכה בביתם של אחרים החל מהשעה 17:30 בערב, כמו גם איסור קיום מסחר החל מהשעה 17:30.

התנגדות אשונה נשמעת מפי השר לענני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ: "אין שום היגיון בסגר לילי בכל הערים בחנוכה. ‏הגבלות על תנועה ומסחר צריכות להיות דיפרנציאליות ולחול רק בערים אדומות". כך כתב בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, מתחילת השבוע התחוללה סאגה של ממש בנושא ההגבלות לחג החנוכה, כאשר ביום שני אישר קבינט הקורונה אישר אמש הטלת סגר לילי של שבועיים על כלל המדינה, החל מחג החנוכה, ובמשרד הבריאות הביעו התנגדות. גם במשטרת ישראל התנגדו למהלך והבהירו כי יתקשו לאכוף את ההחלטה להטיל סגר רק בערב.

אתמול ביום שלישי דווח כי המשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי טען בפני הממשלה כבר ביום שני כי קיים קושי משפטי להגן על ההחלטה להטיל סגר לילי, בעוד הגורמים המקצועיים ובראשם משרד הבריאות, מתנגדים לו וטוענים כי אינו יעיל.

כך גם סגן שר הבריאות חבר הכנסת יואב קיש אמר אתמול בראיון ל'החדשות' כי "הסגר הלילי עליו החליט הקבינט לא יעזור לנו".

בעקבות כך, הודיעו אתמול בלשכת ראש הממשלה כי ההחלטה על הטלת סגר לילי יורדת מהפרק. "בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישור סגר לילה, שנועד למנוע סגר כללי, נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית", נמסר.

בלשכת ראש הממשלה ציינו אתמול, כי "משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה" ולכן עדכנו כי "ישיבת הממשלה שתוכננה להערב, תדחה והיא צפויה להתקיים מחר", ואכן כמו שהובטח, הערב מתפרסמים הדיווחים כי מחר תטיל אכן הממשלה הגבלות.

חנוכה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד