כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חוסם את נתניהו מלהרכיב ממשלה

שלושה סקרים: גדעון סער טורף את הקלפים

יממה לאחר שהטיל פצצה פוליטית ויצא לדרך חדשה, גדעון סער מצליח לטרוף את הקלפים ולהחליש מפלגות מסביבו. לפי שלושת הסקרים הוא משיג מספר מנדטים דו ספרתי. מחליש כמעט את כולם למעט החרדים, כולל כחול לבן וליברמן | נתניהו ממשיך להוביל בהתאמה לראשות הממשלה

שלושה סקרים: גדעון סער טורף את הקלפים
נפתלי בנט/גדעון סער/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מריחים בחירות באוויר: על רקע התפטרותו של ח"כ גדעון סער, פרישתו מרשימת הליכוד וההקמה של המפלגה החדשה בראשותו אליה חברו גם יועז הנדל וצבי האוזר, נערכו הערב סקרי מנדטים בשלושת ערוצי הטלוויזיה הגדולים.

מסקר כאן 11 עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת, אך נחלשת משמעותית ומקבלת 25 מנדטים. המפלגה של גדעון סער - תקווה חדשה מפתיעה עם 18 מנדטים, רבים מהם על חשבון ימינה של נפתלי בנט שמקבלת 17 מנדטים.

יש עתיד של יאיר לפיד עם 15 מנדטים, הרשימה המשותפת נחלשת ומקבלת 11. ש"ס נחלשת במנדט ומקבלת 8 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ נחלשת גם היא ומקבלת 7 מנדטים בלבד - הכי קצת שחזו לה עד כה. יהדות התורה עם 7 מנדטים גם היא, ישראל בתינו נחלשת משמעותית ומקבלת 6 מנדטים, כמו גם מרצ שמקבלת 6 מנדטים גם היא.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 57 מנדטים, גוש השמאל - ערבים יחד עם ליברמן עם 45 מנדטים, וסער עם 18.

מסקר ערוץ 12 עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת, אך נחלשת משמעותית ומקבלת 26 מנדטים. ימינה בראשותו של נפתלי בנט מקבלת 18, ונחלשת ככל הנראה לטובת סער שמקבל 16 מנדטים.

יש עתיד של יאיר לפיד עם 15 מנדטים, הרשימה המשותפת נחלשת ומקבלת 11. ש"ס נחלשת במנדט ומקבלת 8 מנדטים, כמו גם אחותה יהדות התורה שמקבלת 8 מנדטים גם היא. כחול לבן בראשות בני גנץ נחלשת ומקבלת 6 מנדטים בלבד - הכי קצת שחזו לה עד כה. ישראל בתינו נחלשת משמעותית ומקבלת 6 מנדטים, כמו גם מרצ שמקבלת 6 מנדטים גם היא.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 60 מנדטים, גוש השמאל - ערבים יחד עם ליברמן עם 44 מנדטים, וסער עם 16.

מסקר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס עולה כי אילו​ הבחירות לכנסת ה-24 היו​ נערכות היום, הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת ומקבלת 28 מנדטים. ימינה ​נחלשת משמעותית ומקבלת 16 מנדטים, ככל הנראה לטובתו של סער שמקבל 15 מנדטים. יש עתיד-תל"ם​ של יאיר לפיד עם 16 מנדטים. הרשימה המשותפת ​נחלשת ומקבלת 11 מנדטים בלבד.

ש"ס ​נחלשת ומקבלת 7 מנדטים, כמו גם אחותה יהדות התורה שמקבלת 7 אף היא. מרצ  ​גם היא עם 7 כמו גם ישראל ביתנו ​של ליברמן שנחלשת ומקבלת 7 מנדטים. כחול לבן ​נחלשת ומקבלת מספר שיא שלילי של 6 מנדטים בלבד.

העבודה, גשר ​והבית היהודי​ לא עוברות את אחוז החסימה כמו בסקרים הקודמים.

​על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 58 מנדטים,
גוש השמאל - ערבים יחד עם ליברמן וסער עם 62 מנדטים.

בשאלה מי המתאים ביותר לראשות הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 31%, סער 16%, בנט 12%, לפיד 12% וגנץ 8%​.

סקר מנדטים גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד