י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
המגפה מכה בארה"ב

ביום אחד: יותר אמריקאים מתו מקורונה מאסון התאומים

ארה"ב רושמת יממה קשה במיוחד בכל הקשור לקורבנות הקורונה כאשר מעל ל-3000 בני אדם מתו אמש מהנגיף. עד כה נספרו ברחבי ארה"ב יותר מ-289,000 מקרי מוות מקורונה

ביום אחד: יותר אמריקאים מתו מקורונה מאסון התאומים
קברי האחים בניו יורק צילום: מתוך הטוויטר

מספר ההרוגים היומי בארה"ב מגיע לראשונה ליותר מ-3,000 איש. בהשוואה, באסון התאומים נהרגו פחות מ-3000 איש. לפחות 3,011 אמריקאים מתו ביום רביעי, כך על פי הניו יורק טיימס.

אתמול היה היום עם המספר המתים הגבוה ביותר מאז פרוץ המגיפה בארצות הברית, בשבעת הימים האחרונים מתו 2,249 אמריקאים בממוצע מקורונה בכל יום, לשם השוואה, 2,977 בני אדם נהרגו בפיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001.

ארה"ב הגיעה לשיא ביום רביעי עם יותר מ-106,000 איש המאושפזים בגלל הקורונה, גורמי בריאות מזהירים כי המצב עשוי להחמיר הרבה יותר בשבועות הקרובים. ובכל זאת, יש נצנוץ של אור בקצה המנהרה, מכיוון שארה"ב מתקרבת להענקת החיסונים הראשונים שלה לאזרחים.

ה-FDA אמור לבדוק את החיסון שפותח על ידי חברת פייזר היום (חמישי). אם יאשרו זאת, ניתן היה לתת את החיסונים הראשונים תוך מספר ימים.

עד כה ארה"ב רשמה כמעט 15.4 מיליון מקרי קורונה, עם יותר מ 289,000 מקרי מוות, כך על פי נתונים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

בינתיים, קנדה השכנה, אישרה את החיסון שיוצר על ידי פייזר, כך הודיע ​​רגולטור התרופות שלה ביום רביעי, ופתח את האפשרות שהקנדים יחלו לקבל אותו בשבוע הבא.

"זו עדות לעבודתם של הרגולטורים בעולם", אמרה ד"ר סופרייה שארמה, היועצת הרפואית הראשית במערכת הבריאות של קנדה. "זה יום יוצא דופן עבור קנדה".

כשנשאלה מדוע הם הצליח לאשר את החיסון לפני מינהל המזון והתרופות בארצות הברית, אמרה ד"ר שארמה, ככל הנראה בבדיחה, "אנחנו פשוט טובים יותר". היא הוסיפה: "אנחנו לא במירוץ עם שום רגולטור אחר, אנחנו מנסים להכות את הנגיף".

קורונה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד