י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אל תתעסקו איתנו

ארצות הברית שלחה מפציצים להזהיר את איראן

למרות הפעולות של ארצות הברית בהובלת הנשיא דונלד טראמפ המדללות כוחות בעיראק ואפגניסטאן, קיבלו היום האיראנים שיעור מיוחד על עוצמתה הצבאית של ארצות הברית

ארצות הברית שלחה מפציצים להזהיר את איראן
צוללת. אילוסטרציה צילום: unsplash

בעוד איראן אינה מבינה איך חוסל לה מדען הגרעין הבכיר בתקופה האחרונה, היום (חמישי) הם קיבלו שיעור נוסף בעוצמת של ארצות הברית, שיעור שבא ללמד אותם כי למרות הפעולות של ארצות הברית בהובלת הנשיא דונלד טראמפ המדללות כוחות בעיראק ואפגניסטאן, עדיין היא מסתובבת באזור ושומרת על היציבות והאינטרסים שלה.

ב'שיעור' שקבלו האיראנים היום מהאמריקנים נכללו על פי הדיווחים בכל התקשורת בארה"ב, 2 מטוסי B-52 מפציצים בעלי יכולת נשיאת נשק גרעיני ובעיקר יכולות ארוכות טווח, מטוסים שכאלו אינם דברים שבשגרה במזרח התיכון, ובבירור מדובר בהצהרת כוונות והבהרת העליונות הצבאית, על מנתת איראן כלל לא תשקול ביצוע מעשים המנוגדים לאינטרס האמריקני.

"יש לנו היכולת להטיס מפציצים אסטרטגיים חצי עולם במשימה רצופה תוך שילובם במהירות יחד עם שותפינו באזור ממחישה את עצמת היחסים הקרובים שלנו, כמו גם את המחויבות שלנו לביטחון וליציבות באזור, אנחנו לא מחפשים עימות, אבל עלינו להישאר דרוכים ומחויבים להגיב לכל תרחיש או להתנגד לכל תוקפנות" אמר הגנרל פרנק מקנזי מפקד צבא ארצות הברית במזרח התיכון.

כאמור מפגן הכח מגיע בזמן ששכנותיה של איראן במזרח התיכון נערכות לנקמה אפשרית של איראן על חיסול מדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה בתקופה האחרונה, פעולה שכזכור יוחסה על ידי טהראן לישראל, כמו גם נקמה על חיסולו של קאסם סולימאני, שבתקופה זו מציינים שנה להשמדתו. בצל חששות אלו, כמו גם החשש מהסגת הכוחות מעיראק ואפגניסטן, ארצות הברית הבהירה אנחנו באזור ושומרים על האינטרסים שלנו ובעלי בריתנו".

ארצות הברית איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד