כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
שבוע גורלי בפתח

גנץ: הולכים לבחירות שבסופן נתניהו לא יהיה ראש הממשלה

קודם שבת התייחס יו"ר כחול לבן בני גנץ למשבר הממשלה ותקף את העומד בראש, אך השאיר פתח להידברות. בהמשך דבריו התייחס גנץ לחקיקה האנטי דתית שנחקקה השבוע במליאה ועוררה את זעם החרדים • צפו

גנץ: הולכים לבחירות שבסופן נתניהו לא יהיה ראש הממשלה
בני גנץ צילום: David Cohen/Flash90

אנו עומדים בפתחו של שבוע גורלי בכל הקשור לעתיד הממשלה. כדי לפזר את הכנסת קודם ה 23 לדצמבר, דרוש להמשיך את החקיקה בפיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. קודם השבת פרסם יו"ר כחול לבן בני גנץ את הודעת הסיכום השבועית בו הוא התייחס למשבר.

"לצד כל הפעולות שלי ושל חברי הכנסת והשרים של כחול לבן שכל תכליתן לסייע למאבק בקורונה, לשמור על הביטחון, לפתח את הכלכלה, ולהגן על מערכת המשפט והחוק, אנו נתקלים במי שמעדיף את טובתו האישית", אמר השר גנץ בכוונתו לנתניהו.

עוד תקף גנץ, "נתניהו יודע היטב שלא פחדתי להיכנס לפוליטיקה ולעמוד מולו ומול מכונת השקרים שהפעיל נגדי, לא היססתי לעשות כל מהלך פוליטי שנדרש למען אזרחי ישראל. האיחודים, הכניסה לממשלה - אלה מהלכים שמנעו ממנו להיות לבדו על ההגה. שהצילו את הדמוקרטיה, שדאגו לטיפול אחראי בביטחון המדינה ולשילוב נכון של מערכת הביטחון בקורונה".

עוד האשים גנץ את ראש הממשלה ואמר: "בגלל שיקולים אישיים של נתניהו אנחנו דוהרים לבחירות". גנץ הצהיר בדבריו כי "בסופה של מערכת הבחירות הרביעית הזאת אני יודע שנתניהו לא יהיה עוד ראש הממשלה של מדינת ישראל וגם הוא צריך לדעת את זה".

מנגד גנץ השאיר פתח למו"מ עם נתניהו באמרו, "לא ויתרנו על הרצון לשרת את אזרחי ישראל בממשלה מתפקדת. אבל אני וחבריי שבעים משקרים".

גנץ מתנה הידברות עם נתניהו ואומר: "עליו לעמוד בהתחייבויותיו לאזרחים: תקציב, ממשלת אחדות מתפקדת והתחייבות להחלפתו, בלי כרטיסי יציאה ובלי נקודות מילוט. רק כך יוכיח שאזרחי ישראל לא מוחזקים כבני ערובה בגלל המשפט המרחף מעל ראשו".

בהתייחס לחקיקה שעוררה את זעם הסיעות החרדיות אמר גנץ, "השבוע גם העברנו חקיקות משמעותיות בקריאה טרומית: חוק שיעגן בחוק יסוד את זכות וערך השוויון ויעזור למערכת המשפט למנוע אפליה בהובלתו של ח"כ איתן גינזבורג והחוק שהובילה ח"כ הילה שי וזאן שידאג להחזיר לזוגות צעירים שחתונתם בוטלה את כספם מהאולמות – כדי שיוכלו להתחיל את חייהם המשותפים ברגל ימין".

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד