כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברקע אישור החיסון

ארה"ב שוברת שיא חדש: מעל 3,300 מתים

ארצות הברית חוזרת לימי האימה בחודשי מרץ-אפריל ואף שוברת שיאים חדשים עם מעל שלושת אלפים מתים מנגיף הקורונה ביממה אחת. גם שיא האשפוזים נשבר עם מעל 108 אלף 

ארה"ב שוברת שיא חדש: מעל 3,300 מתים
אילוסטרציה צילום: unsplash

על רקע אישור השימוש בחיסון של חברת 'פייזר', כאשר החיסונים הראשונים צפויים להינתן בתוך מספר ימים, ארצות הברית רשמה מעל 3,300 מתים ומתקרבת ל-300 אלף מתים.

מינהל המזון והתרופות ה-FDA העניק ביום חמישי האחרון אישור לחברת פייזר שימוש חירום לחיסון שפותח עם השותפה הגרמנית BioNTech, והוכח כיעיל ב-95 אחוז במניעת המחלה, והמליץ להזריק אותו לבני 16 ומעלה.

נציב ה-FDA, ד"ר סטיבן האן, ערך מסיבת עיתונאים וירטואלית בשבת בבוקר, בה הוא הרגיע את הציבור האמריקני כי החיסון בטוח וכי הרופאים מוכנים לטפל בתגובות אלרגיות אפשריות, מהסוג שהיה עד להן בכמה מקרים בבריטניה.

על פי חוקרים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס בארה"ב, 3,309 אמריקאים מתו מנגיף הקורונה ביום שישי האחרון, לשם השוואה, באסון התאומים נהרגו פחות מ-3000 איש.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה החשוב ביותר בארה"ב למחלות זיהומיות, אמר ביום רביעי אחר הצהריים כי "תגובות אלרגיות שסבלו שני עובדי הבריאות בבריטניה שקיבלו את החיסון נגד נגיף הקורונה הם מדאיגים".

ביום שישי דווח על שיא של 232,105 מקרים חדשים בארה"ב, ומנין האשפוזים הגיע ל-108,044 - שיא כל הזמנים.

קורונה חיסון לקורונה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד