י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפרוייקטור חשף

אלו הן תופעות הלוואי האפשריות מהחיסונים לקורונה

כמו בכל העולם גם בישראל נערכים לתחילת חיסון האזרחים נגד נגיף הקורונה המשתולל, פרוייקטור הקורונה שלח לרופאים מסמך מיוחד בו הוא מפרט את תופעות הלוואי האפשריות של החיסונים

אלו הן תופעות הלוואי האפשריות מהחיסונים לקורונה
אילוסטרציה צילום: pexels

החיסונים כבר לא שאלה של אם אלא מתי: בשבוע האחרון נחתו כבר בארץ 2 משלוחים חיסונים של חברת פייזר, המשלוח הראשון הגיע במטוס של חברת DHL, ונחת בארץ במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו שאף הצהיר כי הוא יהיה הראשון להתחסן.

אמש (מוצאי שבת) חשף כתב הבריאות של חדשות 12 יואב אבן מסמך מיוחד אותו שלח פרויקטור הקורונה נחמן אש לרופאים האמורים בימים הקרובים להתחיל לחסן את ציבור אזרחי ישראל, מסמך בו הוא מדריך אותם על תופעות הלוואי האפשריות שאולי המחוסנים ירגישו בהם.

להלן רשימת התסמינים היכולים להופיע כ'תופעת לוואי':

ככלל, הדגיש הפרוייקטור, רוב תופעות הלוואי שכיחות יותר בקרב המתחסנים הצעירים עד גיל 55, מאשר באלו המבוגרים יותר.

עוד הודגש כי תופעות הלוואי שכיחות יותר אחרי המנה השנייה של החיסון ופחות אחרי המנה הראשונה של החיסון.

תופעות הלוואי העיקריות היו מקומיות באזור הזריקה, כאב בכ-60-80% מהמתחסנים, ברובו קל עד בינוני, וב-5-7% סבלו המתחסנים מנפיחות ואודם קל עד בינוני.

בתופעת הלוואי 'חום' סבלו כדלהלן: צעירים: 4% לאחר המנה הראשונה של החיסון, 16% לאחר המנה השנייה. במבוגרים: 1% לאחר המנה הראשונה של החיסון, ו-11% לאחר המנה השניה. כאשר ברוב המקרים לא היה מדובר בחום גבוה מאוד.

עוד דווח על תופעות לוואי כמו עייפות, כאבי שרירים ומפרקים, וכאבי ראש, מדובר במקרים שעיקרם כאמור בקרב הצעירים, והדיווחים היו בעיקר ביממה שאחרי החיסון, "נדיר שהמשיכו מעבר ליום הרביעי" הודגש במסמך.

עוד הודגש כי תופעות אלו דווחו לאחר סקר אקטיבי אותו הם ערכו, כאשר המתחסנים נשאלו מידי יום על הרגשתם, וגם כאלו שקיבלו חיסון דמה 'פלצבו' היו חלק מהמדווחים על תופעות הלוואי, כך שאנחנו צפויים לשמוע פחות על תופעות הלוואי הנ"ל.

חיסון לקורונה תופעות לוואי נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד