כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הגל השלישי

הקורונה מתפשטת: שכונות חרדיות בירושלים הפכו לאדומות

העלייה המדאיגה בנתוני התחלואה נותנת את אותותיה גם בשכונות החרדיות בי-ם | 12 שכונות בבירה נכנסו לקטגוריית 'אדומות' בהתאם לפרמטרים הקבועים ברמזור התחלואה

הקורונה מתפשטת: שכונות חרדיות בירושלים הפכו לאדומות
תחנת הרכב הקלה בירושלים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקורונה ממשיכה להתפשט בישראל, ובמהלך היממה האחרונה 1,288 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-356,015. על פי הנתונים, אמש בוצעו 44,810 בדיקות לחשודים כחולי קורונה. שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל, עומד הבוקר על 2.7%.

במהלך סוף השבוע 12 שכונות בירושלים נכנסו לקטגוריה המדאיגה של "שכונות אדומות", בהן גם פסגת זאב, נווה יעקב, רמות, גילה, הר נוף ורוממה.

על פי הנתונים היומיים של משרד הבריאות ודסק החרדים, אחוז הבדיקות החיוביות במגזר עומד על 4.3% לעומת המגזר הכללי שעומד על 2.7%, הבדיקות החיוביות במגזר החרדי נמצאות במגמת עלייה עם ממוצע שבועי של 27.8 לעשר אלף איש, כשמגזר הכללי הוא עומד על 69.8 לעשר אלף איש.

כך, בימים האחרונים התגלו 255 חולי קורונה חרדים, ובמגזר הכללי אובחנו רק 3107 חולים. לפיכך המגזר החרדי מהווה רק 8% של חולים חדשים בשבוע האחרון.

בעוד הערים רכסים, ביתר עילית, אלעד ועמנואל נותרו ירוקות, מודיעין עילית, בני ברק וקריית יערים הפכו כבר לצהובות. העיר בני ברק מובילה עם 113 חולים חדשים בשבוע האחרון.

בירושלים מנגד המצב מדאיג עוד יותר, כשמספר שכונות חרדיות הפכו לאדומות, בהן: שכונת רוממה, רמות, הר נוף, ונווה יעקב שמובילה את טבלת הערים האדומות.

שכונות נוספות בבירה כבר מוגדרות ככתומות, בהן: בית וגן, סנהדריה, מעלות דפנה, שמואל הנביא, רמת שלמה, גבעת שאול, מקור ברוך, גאולה, זכרון משה, בוכרים והעיר העתיקה.

השכונות הללו יכנסו להגבלות על פי מתווה הממשלה, כך שמספר החולים הארצי יעמוד על 2500, תפעל תוכנית ה'ריסון המהודק' כך שמוסדות הלימוד והמסחר שמקבלים קהל יסגרו והאכיפה תוגבר על לירידת התחלואה.

 

 

קורונה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד