כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מיליארדר מקומי סייע

הקשישה חיה בגפה, לא ידעה על מלחה"מ השנייה ותישאר בסיביר

האישה הבודדה בעולם שחייה כמו בזמן התנ"ך ומשפחתה לא ידעה על מלחמת העולם השנייה, לא תפונה מביתה • מאות קילומטרים מהציוויליזציה מתגוררת אשה בת 76, האישה תוכל להישאר בביתה בסיביר, לאחר שמיליארדר מקומי עזר לאשה שהייתה בדרך לפינוי מביתה

הקשישה חיה בגפה, לא ידעה על מלחה"מ השנייה ותישאר בסיביר
סיביר צילום: Doron Horowitz/Flash90

טייקון האלומיניום הרוסי אולג דריפסקה החליט לסייע לאגפיה ליקובה בת-76, ניצולה יחידה ממשפחה שברחה בשנת 1936 ליער להימנע מרדיפות דתיות תחת שלטון סטאלין. התוכנית כעת היא לבנות לאישה בית, שכן היא מסרבת לעבור לעיירה או לעיר. המקום הקרוב ביותר נמצא 230 קילומטרים מביתה.

בחלק ניכר מחייה היא חיה כאיכר מהמאה ה-18, היא גידלה את האוכל שלה בעצמה, התנערה מהנוחות המודרנית וחיה כמו בימי הביניים. אך כעת יש חשש לבריאותה של אגאפיה אם היא תמשיך לחיות בבקתה בה נולדה שנבנתה על ידי אביה ואחיה לאחר שהם ברחו מהקומוניזם לפינה נידחת בסיביר, שם היו מנותקים לחלוטין ולא היו מודעים למלחמת העולם השנייה או לטיסה לחלל של רוסיה.

"כולנו נזהרים ביותר בביקורנו אצל אגאפיה" אמר אלכסנדר, במשך שנים עורך אלכסנדר מדי פעם טיולים בכדי לראות את האישה ולבדוק את מצבה בשטח בו מסתובבים דובים וזאבים. לדבריו הם נזהרים מאד בעת בניית הדירה החדשה בשבילה, כדי שהיא לא תדבק בנגיף הקורונה.

"וירוס או ללא וירוס - היא כמו מוגלי שמעולם לא נתקל בזיהומים ומחלות של ימינו, אנו יודעים עד כמה אנו חייבים להיות ממושמעים וזהירים לוודא שהיא תישאר בטוחה" אמר אלכסנדר לתקשורת המקומית.

הבית החדש שתרם המיליארדר דריפסקה עם הון של 2.3 מיליארד דולר נמצא בשלבי בניה מתקדמים כדי להגן על האישה מפני הקור המקפיא במקום.

משפחתה הייתה במקום ללא ידיעת הרשויות הסובייטיות במשך יותר מ-40 שנה לאחר שברחה לשממה. לבסוף, משק ביתם הנידח נצפו בטעות מהאוויר על ידי קבוצת גיאולוגים סובייטים.

ניקולאי סדוב (56), בן לאחד הגאולוגים הסובייטים שמצא את המשפחה בשנות השבעים, עוזר לאגפיה במהלך החורף.

סיביר מלחמת העולם השנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד