י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
במהלך הגל הראשון

בית המשפט הרשיע את החרדי שירק על השוטרת

במהלך הגל הראשון של הקורונה חרדי שהשתתף במחאה נגד כוח משטרה בעיר בית שמש, ירק על שוטרת. היום הוא הורשע בבית המשפט בעבירות של תקיפת שוטר, הפרעה לשוטר וסירוב להוראת התפזרות

בית המשפט הרשיע את החרדי שירק על השוטרת
חרדים קיצוניים בבית שמש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (רביעי) חרדי בן 48 תושב בית שמש בגין עבירות של תקיפת שוטר, הפרעה לשוטר וסירוב להוראת התפזרות במהלך הגל הראשון של נגיף הקורונה.

על פי כתב האישום, הנאשם השתתף בהתקהלות ליד בית כנסת בבית שמש, במהלך הגל הראשון של הקורונה בחודש ניסן, בה נטלו חלק עוד עשרות אנשים, אשר מחו נגד פעילות השוטרים.

שוטרים מתחנת המשטרה בבית שמש הודיעו למוחים באמצעות מערכת כריזה כי מדובר בהתקהלות אסורה וכי קיימת סכנה להדבקה בנגיף, וכי על המוחים לעזוב את המקום ולקיים את הוראות משרד הבריאות. הנאשם הורשע בכך שהשתתף בהתקהלות אסורה למרות ששוטר הורה לו לעזוב את המקום, התסיס מתקהלים נוספים שהיו במקום וקרא להם לא להישמע להוראות השוטרים, ירק על שוטרת, התנגד למעצרו וסרב להזדהות.

מהודעת הפרקליטות נמסר כי "בית המשפט הרשיע את הנאשם בעבירות המיוחסות לו וקבע כי לא ניתן להצדיק יריקה על שוטרת הממלאת את תפקידה, או הטחת קללות קשות בשוטרים וכינויים "נאצים". הדברים מקבלים משנה תוקף בשים לב לכך שהשוטרים פעלו על מנת למנוע את הפצת נגיף הקורונה בקרב תושבי המקום וכל מטרתם הייתה לשמור על בריאותם".

עו"ד אילן אקוקה, פרקליטות מחוז ירושלים מסר כי "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי הדרך הנאותה לחלוק על הוראותיו של שוטר או על הוראות החוק והתקנות – אינה בהפרעה והתנגדות אלימה. ואדם אשר יפגע בשוטרים בעת מילוי תפקידם, יירק עליהם או יטיח בהם עלבונות יישא בדין על מעשיו".

נזכיר, כי כחודש לאחר המעצר בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הערר שהגיש הנאשם, וקבע כי הנאשם יישאר במעצר עד החלטה אחרת. השופט אביגדור דורות קבע כי "העורר לא רק שלא פעל לכאורה בהתאם להנחיות והשתתף בהתנגדות קולקטיבית לפעולות האכיפה, אלא אף מיוחסת לו יריקה הטומנת בחובה סכנת הדבקה. משום כך, קשה לשמוע מפיו של העורר טענה הקשורה לחששו מפני הידבקות בנגיף הקורונה בבית המעצר, חשש שלא הטריד אותו לכאורה כלל וכלל עד שנעצר".

קורונה תקיפת שוטרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד