כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אכיפה בררנית?

הפרויקטור מודה: א"א לאכוף ההנחיות בהר הבית

"אין לנו מה לעשות עם זה", כך נשמע ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, מודה בשיחות סגורות כי המל"ל החליט שלא לאכוף את הנחיות הקורונה בהר הבית • צפו

הפרויקטור מודה: א"א לאכוף ההנחיות בהר הבית
מוסלמים בהר הבית. ( צילום מהעבר) צילום: Sliman Khader/Flash90

אכיפה בררנית? פרויקטור הקורונה החדש פרופ' נחמן אש, נשמע טוען בשיחות סגורות כי במל"ל אמרו לו, שאין מה לעשות עם הפרת ההנחיות בהר הבית.

מזה מספר חודשים מתאספים אלפי בני אדם בהר הבית מדי יום שישי, והמשטרה נמנעת מלהגיב. גם כאשר מתפרסמים תיעודים ובהם נראים המונים ללא שמירת מרחק וללא מסיכות, במשטרת ישראל לא אוכפים את ההנחיות במקום.

כעת חושף כתב 'כאן11' סולימאן מסוואדה, הקלטות ובהן נשמע הפרויקטור פרופ' אש, כשהוא אומר שאין מה לעשות עם ההפרות במקום.

בהקלטות נשמע יועץ הקורונה אומר לפרופ' אש כי הווקאף מנסה מבחינתו לשמור על ההנחיות. "איך אפשר", שואל פרופ' אש, "כשיש שם 18 אלף בני אדם?". היועץ עונה לו "במסיכות, הם נותנים להם מסיכות".

בהמשך הדיון עלתה הבעיה באכיפת הקורונה בכנסים ויוצאים מהרשות - שם אין אכיפת קורונה, למרות הצו עליו חתם אלוף מרכז תמיד ידעי, צו המכריז על שטחי B כשטח צבאי סגור.

בן צבי אליאסי, מפקד משל"ט מזרח ירושלים אמר כי למרות צו האלוף אין אכיפה וכי לא ניתן לאכוף את הפרת ההנחיות שם ואת הישראלים שנכנסים ויוצאים משם. הוא ציין כי מי שיכול לעצור את זה זה רק הרשות הפלסטינית.

פרופ' אש הגיב לו כי זו בעיה שאין לה פתרון. "דיברתי גם עם מתפ"ש", אמר פרופסור אש, "ואין לזה פתרון. אין מה לעשות עם זה".

קורונה נחמן אש הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד