י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המשטרה חוקרת; גינויים רבים

לפני ההדלקה: יהודי נפצע בפיגוע דריסה

משטרת קנטקי מחפשת אחר נהג שדרס במוצ"ש יהודי שהתאסף יחד עם רבים למעמד הדלקת נרות חנוכה בבית חב"ד בעיר לקסינגטון. הפוגע הצליח להימלט מהמקום והמשטרה חוקרת את פרטי המקרה בניסיון להתחקות אחריו. ראש העיר והתובע הכללי פרסמו הודעת גינוי

מנורה דולקת. אילוסטרציה
מנורה דולקת. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחד ממשתתפי הדלקת נרות חנוכה של חב"ד בלקסינגטון שבמדינת קנטקי בארה"ב, נפצע במוצאי שבת על ידי נהג שצעק השמצות אנטישמיות ודרס אותו מחוץ למרכז הסטודנטים היהודי ליד אוניברסיטת קנטקי, כך על פי המשטרה.

האירוע התרחש כאשר אנשים התאספו כדי להתכונן להדלקת ליל שלישי של חנוכה במוצאי שבת. הנהג הדורס התקרב וכמעט פגע בצוות שצילם את האירוע, ופצע את אחד מאנשי הקהילה, כך פורסם בדף הפייסבוק של בית חב"ד בלקסינגטון.

בהודעה בפייסבוק נכתב: "חבר בקהילה שסייע בהגברת התאורה חצץ בין הדורס לכמה ילדים שהיו במקום. התוקף דרס את האיש ונמלט מהמקום, משם נסע הנדרס לבית החולים, אך הוא התעקש שנדליק את החנוכייה לפני שהוא מפונה, ולא נאפשר לחושך להמהם את האור שלנו".

החשוד שהצליח להימלט מהמקום, תואר כגבר באמצע שנות העשרים המאוחרות לחייו, שנסע ברכב שטח שחור, כך אמר אתמול (ראשון) מפקד משטרת לקסינגטון, דניאל טרוקס.

הקורבן פונה לטיפול בבית חולים מקומי כשהוא סובל מפציעות יבשות ושוחרר כעבור שעות לביתו להמשך החלמה. הרב שלמה ליטווין מבית חב"ד המקומי אמר כי הוא נמצא בקשר קבוע עם משטרת לקסינגטון באשר להליכי החקירה, וכי החוקרים ממשיכים לחפש אחר החשוד.

מרכז חב"ד שיבח את משטרת לקסינגטון ואת צוות האמבולנס על פעולתם המהירה במוצאי שבת. בכירים רבים במדינת קנטקי וברשויות העירוניות כתבו ביום ראשון ברשתות החברתיות הודעות גינוי חריפות על הפיגוע, כולל ראש העיר לקסינגטון לינדה גורטון.

"לגזענות ולרדיפות דתיות אין כאן מקום", כתב גורטון בטוויטר. "המשטרה פתחה בחקירת האירוע הפלילי בחב"ד ביום שבת, מי שעבר על החוק יועמד לדין".

התובע הכללי של קנטקי, דניאל קמרון פרסם גם הוא פוסט גינוי וכתב: "זה מחליא ובלתי מקובל. הזדמן לי בשבוע שעבר להיפגש עם הרב ליטווין, ודיברנו על החשיבות הנאום נגד אנטישמיות על כל צורותיה. המחשבות שלי הן עם הקורבן ובית חב"ד המקומי".

פיגוע דריסה בית חב''ד הדלקת נרות חנוכה אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד