כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לא הקפיד לשתות ולאכול

4 נהרגו בתאונה הקשה: נהג אגד הורשע בגרימת מוות ברשלנות

בית המשפט הרשיע את נהג אגד אלכסנדר לייבמן בגרימת מותם של הנוסעים ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ ז"ל לפני כשנה. הוא נאשם כי נהג תוך עייפות וללא הפסקה נדרשת במה שהוביל לתאונה הקשה

4 נהרגו בתאונה הקשה: נהג אגד הורשע בגרימת מוות ברשלנות
חילוץ גג התחנה מהאוטובוס צילום: דוברות המשטרה

ביהמ"ש לתעבורה מרכז הרשיע את נהג האוטובוס אלכסנדר לייבמן בארבע עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית וריבוי עבירות של נהיגה בקלות ראש או ברשלנות שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם.

בתאונת הדרכים המחרידה לפני כשנה, לייבמן גרם למותם של הנוסעים ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ ז"ל וגרם לפציעתם של 10 נוסעים נוספים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין דודי ענבר, עבד הנאשם כנהג אוטובוס בחברת 'אגד'. ב-22.12.19 (כ"ד כסליו תש"פ) בשעה 13:30 נהג הנאשם באוטובוס בקו 947 מכיוון חיפה לכיוון ירושלים, נסיעה שאמורה הייתה להימשך כשלוש שעות, אך התארכה והתעכבה. הנאשם הגיע לתחנת האוטובוסים המרכזית בירושלים רק בשעה 18:09 ומייד החל להעמיס נוסעים ולצאת לדרך חזרה מירושלים לחיפה – כל זאת מבלי שהקפיד על הפסקה, כמתחייב לפי תקנות התעבורה ולפי נהלי חברת "אגד".

בנוסף, באותו יום לא הקפיד הנאשם לשתות ולאכול בצורה סדירה.

בשעה 19:30 לערך נהג הנאשם בכביש 40 מכיוון דרום לצפון. בהתקרבו לקילומטר 283 נסע הנאשם בנתיב הימני ביותר, לכיוון ישר, מבין שלושת נתיבים, סטה שמאלה לנתיב השמאלי ביותר, שמיועד לפניה שמאלה בלבד, וחזר וסטה ימינה לנתיב הימני ביותר.

מייד לאחר מכן עבר הנאשם את השול הימני, עלה על המדרכה ופגע בתחנת אוטובוס, שאינה נמנית על תחנות קו 947. כתוצאה מהפגיעה חדר גג התחנה אל חלקו הקדמי-ימני של האוטובוס, גרם למותם של ארבעה נוסעים ולפציעתם של כעשרה נוסעים נוספים.

אוטובוס אגד גרימת מוות ברשלנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד