כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ש"ס וליצמן מתנגדים

ההצעה של אייכלר: בעקבות המצב הפוליטי סיכוי להורדת אחוז החסימה

לפני כחצי שנה, בעיצומם של הקרבות העזים בתוך סיעת אגודת ישראל, יזם חבר הכנסת אייכלר הצעת חוק להורדת אחוז החסימה בכדי להציג איום מול חברי סיעתו שלדעתו אינם מעריכים את גודלה של חסידות בלעזא. אז היה נראה כי אין לה סיכוי, אך כעת תיתכן הפתעה ביום רביעי 

ההצעה של אייכלר: בעקבות המצב הפוליטי סיכוי להורדת אחוז החסימה
ישראל אייכלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לפני כחצי שנה הגיש חבר הכנסת ישראל אייכלר הצעת החוק להורדת אחוז החסימה, העיתוי אז היה בעיצומו של הקרב שניהל מול חבריו לאגודת ישראל בנוגע לחלוקת התפקידים בסיעה, כשלטענתו חסידות בעלזא גדולה ממה שמעריכים אותה במפלגה. אז, לא היה נראה כי אייכלר יצליח להשיג רוב להצעה ובכך לאיים בפילוג. היום, בעקבות המצב הפוליטי הסבוך, נראה כי אולי הסיכויים עולים.

כפי שדיווחנו ב'בחדרי חרדים', אייכלר מעלה את החוק להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי, ובעקבות המצב הפוליטי ייתכן והחוק יקבל את הרוב הדרוש לקדמו מעבר לקריאה טרומית.

ח"כ אייכלר פועל להוריד את אחוז החסימה; שקד ל'בחדרי': תומכת

עד עתה, כבר 6 חברי כנסת ביהדות התורה הבטיחו את תמיכתם בהצעה, כשהשר יעקב ליצמן צפוי להתנגד לחוק, וככל הנראה גם חבר הכנסת יעקב טסלר יצטרף אליו וצפוי להתנגד.

גם חלקים ברשימה המשותפת צפויים לתמוך בחוק, וכן שלושת חברי מרץ. ההערכה היא כי גם במפלגת העבודה יתמכו בהצעתו של אייכלר להורדת אחוז החסימה ובימינה הביעו כבר תמיכה בחקיקה.

לא ברור כיצד יפעלו חברי 'דרך ארץ' וחברי הכנסת העורקים מהליכוד שעושים את דרכם למפלגתו החדשה של גדעון סער, אך נראה הסיכוי להעברת החוק קיימת.

מי שמתנגדים לחוק הם חברי סיעת ש"ס, שהורדת אחוז החסימה תוביל את מתנגדי התנועה להתמודד ושמא לנגוס בהם קולות, כשגם השר יעקב ליצמן כאמור מתנגד להורדה, מחשש לאיום של 'דגל' כי יתמודדו בנפרד.

גם כחול לבן נמצאים במצב פוליטי בו הצעת החוק עלולה לסייע להם אחרי שהם מרגישים את אחוז החסימה קרב, אך הסיכוי כי יתמכו בחוק וישדרו חולשה - קלוש, אם כי עד לרגע ההצבעה ביום רביעי הכול עוד אפשרי.

נציין כי בכנסת הבאה סדרי המקומות ביהדות התורה יישונו, כך שאגודת ישראל תתפוס את המקומות הזוגיים, ובכך חבר הכנסת ישראל אייכלר ידחק למקום השמיני המלווה בחשש כבד.

ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד