י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רצח העיתונאים

איראן לאירופה: "אל תתערבו לנו בהוצאות להורג כשאתם שותקים על חיסול המדען"

האיחוד האירופי העביר ביקורת על התנהלות הממשל האיראני וההוצאות להורג של עיתונאים ומובילי דעת קהל, ובתגובה זכתה למתקפה חריפה נוסח איראן על השתיקה הנרחבת בחיסול המדען פחריזאדה

איראן לאירופה: "אל תתערבו לנו בהוצאות להורג כשאתם שותקים על חיסול המדען"
מוחסן פחריזאדה צילום: אינטלי טיימס

לאחר ביקורת של האיחוד האירופי על הוצאות להורג באיראן של בלוגרים ועיתונאים, איראן מגיבה לאירופה. "המסר שלנו לאירופאים הוא אל תתערבו, כי שתקתם בחיסול הקטלני באיש הקדוש מוחסן פחריזאדה". כך אמר סגן ראש מערכת המשפט באיראן.

ד"ר עלי בגארי, סגן ראש מערכת המשפט באיראן, התייחס בישיבת המועצה של מערכת המשפט לסיקור הבינלאומי של ההוצאה להורג באיראן של עיתונאי ופעיל רשת.

"לא אכפת להם מזכויות אדם או מהחיים של בני האדם, יש לכם רק בעיה עם ניהול המשפט, שתקתם בחיסול מוחסן פחריזאדה, אז אל תתערבו עכשיו, המערביים הם נגד הצדק, בין אם מדובר בפלסטין, ובין אם במקרה של תימן, או כלפי האומה האיראנית".

"המסר שלנו למנהיגי אירופה ובמיוחד לצרפת ולגרמניה, הוא שאתם טוענים על הזכות לחיים ודורשים להתנגד לעונש מוות בכל מצב, אבל תענו על שאלת העם האיראני, האם אתם מגנים את הריגתם האכזרית של צעירים איראנים על ידי נשק כימי גרמני שהגיע לידי סאדם חוסיין?".

הוא הוסיף לגבי ההוצאה להורג: "ההבדל בינינו הוא שהרפובליקה האיסלאמית מביאה את הנאשם לאיראן גם אם הוא בצרפת", הוא קיבל משפט הוגן, אך אתם הצרפתים יורים ברחוב מבלי לתת משפט הוגן ומבלי לתת לנאשם את הזכות להגן על עצמו".

הוא המשיך: "ההבדל בין הרפובליקה האסלאמית למערביים הוא שברפובליקה האיסלאמית העונש נקבע בבית המשפט, אך באירופה אתם מחסלים פושעים ברחוב בלי משפט".

איראן חיסול באיראן מוחסן פחריזאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד