י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ביקש שאתפלל למענו"

פרטים חדשים על המחבל שרצח 22 צעירים במאנצ'סטר

פרטים חדשים נחשפו בחקירתו של נהג המונית שהסיע את המחבל בפיגוע שגרם למותם של 22 אנשים במנצ'סטר | "הרושם הראשוני שלי היה שמדובר במישהו שיש לו בעיות בריאות נפשיות או בעיות בריאותיות אחרות"

פרטים חדשים על המחבל שרצח 22 צעירים במאנצ'סטר
המחבל ממנצ'סטר צילום: מתוך הוידאו

סלמאן עבדי המחבל מהפיגוע במנצ'סטר ב-2017 נתן קוראן בגודל כיס לנהג מונית שלקח אותו למקום הפיגוע ואמר לו "אנא התפלל בשבילי אחי" כך סיפר נהג המונית בבית המשפט.

מחקירת נהג המונית שהוביל את המחבל למקום הפיגוע במנצ'סטר עולה כי עבדי, המחבל בן ה-22, נתן את המתנה לנהג בשם טאריק נאדם אשר אסף אותו מתחנת הרכבת פיקדילי ב-22 במאי 2017. 

מאוחר יותר באותו הערב, הוא גרם לפיצוץ רצחני שהרג 22 בני אדם ונפצעו מאות נוספים בתום הופעה של הזמרת אריאנה גרנדה.

נהג המונית, נאדם, סיפר בחקירה אחרי הפיגוע שהוא אסף את עבדי מתחנת הרכבת פיקדילי בסביבות השעה 19:30. הוא נזכר כי עבדי שאל אותו "האם אתה מוסלמי אחי". נאדם אמר: "הדבר הראשון שהכה אותי היה שהוא נראה חלש מאוד, הרושם הראשוני שלי היה שמדובר במישהו שיש לו בעיות בריאות נפשיות או בעיות בריאותיות אחרות".

לדבריו, עבדי המחבל החזיק את התרמיל עם הפצצה על גבו לאורך כל הדרך, כולל כאשר השתמש בכספומט, נאדם המשיך: "כשנסענו לאורך רחוב 'היי סטריט' הוא שאל אותי אם הוא יכול לתת לי מתנה". ואז הושיט לי עותק של קוראן כיס, זה היה בשימוש, זה לא נראה חדש לגמרי".

"אמרתי תודה. בהיותנו מוסלמים, הקוראן מאוד יקר לנו. הייתי מאוד אסיר תודה אליו והוא אמר לי "בבקשה תתפלל בשבילי למעני אח", אני קיבלתי בעבר מתנות, כולל ספרים, מלקוחות, אך מעולם לא קוראן" סיפר הנהג

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. מחבל רצח 22 צעירים בריטים בפיגוע טרור במאנצ'סטר במאי 2017, בעת הופעה של הזמרת המפורסמת אריאנה גרנדה.

בסיום ההופעה בעת שהקהל יצא החוצה התפוצץ המחבל סלמאן עבדי. והביא למותם של 22 צעירים, ולפציעה של מאות נוספים.

המספר 22 היה שלוש פעמים טראגי, מחבל בן 22, תאריך 22 במאי, ו-22 נרצחים.

הטרוריסט בן ה-22, ערך מסע סיור ביומו הראשון לאחר שחזר מלוב, שם הוא למד להפעיל פצצות. הוא הגיע ל'ארנה' לאחר שחזר מלוב בשעה 11 בבוקר ב-18 במאי, ואז נפגש עם אלמוני ורכש ממנו חומרים לפצצה. הוא פוצץ את עצמו והביא למותם של 22 צעירים. זו היתה מתקפת הטרור הקשה ביותר בבריטניה מאז הפיגוע בלונדון ב-7 ביולי 2005 שבו נרצחו 56 איש.

פיגוע במנצ'סטר קוראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד