י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל הניסיונות לערער

עכשיו זה סופי: האלקטורים אישרו את הניצחון המובהק של ביידן בנשיאות

בצל הטענות לזיופים נרחבים ושיבוש תוצאות האמת, חבר האלקטורים אישר הלילה את ניצחונו של ג'ו ביידן שיכנס לבית הלבן ב-20 לינואר | רגע לפני חילופי השלטון, שר המשפטים שמינה טראמפ - פורש מתפקידו, אחרי שהודה כי הטענות על זיופים נרחבים במערכת הבחירות - אינן נכונות 

עכשיו זה סופי: האלקטורים אישרו את הניצחון המובהק של ביידן בנשיאות
ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם

יותר מחודש לאחר הבחירות לנשיאות על רקע טענות של הנשיא דונלד טראמפ לזיופים, חבר האלקטורים אישר הלילה (בין שני לשלישי) את ניצחונו של הנשיא ג'ו ביידן הכריז "הגיע הזמן לרפא ולהתקדם"

כל 538 האלקטורים התכנסו ב-50 מדינות ארה"ב, עקב נגיף הקורונה חלקם הצביעו בשיחת ועידה וירטואלית, כמו התוצאות בבחירות ב-2016, ביידן זכה ב-306 אלקטורים וטראמפ ב-232, המספרים הללו היו גם בין קלינטון לטראמפ ב-2016.

גם בקולות ביידן ניצח את טראמפ, עם פער של יותר מ-7 מיליון קולות, ויותר מ-81 מיליון קולות בסך הכללי, טראמפ קיבל 75 מיליון קולות. שני בתי הקונגרס יתכנסו ב-6 בינואר, ושם ייספרו הקולות ויאושרו רשמית. שבועיים אחר כך צתקיים השבעתו של ג'ו ביידן, ב-20 בינואר.

בנאומו הלילה בעיר מגוריו ווילמינגטון שבדלאוור, נשא ביידן נאום לאומה האמריקנית וקרא לאחדות, הוא שיבח את הדמוקרטיה בארה"ב. "במאבק על נשמתה של אמריקה, הדמוקרטיה ניצחה, להבת הדמוקרטיה דולקת באומה הזאת כבר הרבה זמן, אנחנו יודעים שאפילו לא מגפה, או ניצול סמכות לרעה לא יכולים לכבות את הלהבה הזאת".

הוא דיבר על ניסיונו של טראמפ להפוך את תוצאות הבחירות וקרא לזה "עמדה קיצונית ביותר שמעולם לא נראתה בכל ההיסטוריה של ארה"ב, באמריקה הפוליטיקאים לא לוקחים את השלטון, העם נותן להם אותו, הגיע הזמן לעבור הלאה לאחד ולרפא".

ביידן אמר כי הוא יעבוד קשה למען כולם. "אעבוד קשה עבור אלו שלא הצביעו לי בדיוק כמו שאעבוד קשה עבור אלו שכן הצביעו בעדי".

בצל הדברים הללו ועובדת ניצחונו של ביידן, הלילה טראמפ הודיע בציוץ בטוויטר כי שר המשפטים, וויליאם בר, יפרוש מתפקידו כבר בשבוע הבא. "הוא יבלה את חג המולד עם משפחתו" כתב טראמפ בטוויטר. בר נחשב לאחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של טראמפ, אך לאחרונה טען כי אין שום ראיות לזיופים בהיקפים שעליהם מדבר טראמפ.

למרות הביקורת שהשמיע נגד בר, הנשיא היוצא טראמפ שיבח אותו, וכתב בציוץ בטוויטר כי "היחסים שלנו היו טובים מאוד, והוא עשה עבודה נהדרת". את בר יחליף סגנו שלא ממש ישאיר חותם, מאחר שכהונתו של בר הייתה נפסקת ממילא עם חילופי השלטון ב-20 בינואר. עם פרישתו בשבוע הבא יחליף אותו בתפקיד סגנו, ג'ף רוזן עד ה-20 בינואר. אז ימונה שר חדש מטעמו של ביידן.

ג'ו ביידן דונאלד טראמפ ארצות הברית אלקטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד