כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המאבק בקורונה בבריטניה

בעקבות מוטציה חדשה: לונדון תחת הגבלות

במסיבת עיתונאים בהולה שכינס היום ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, הוא הודיע לאזרחי דרום מזרח בריטניה כולל לונדון רבתי כי הם תחת מגבלות מחמירות בעקבות התפרצות מוטציה חדשה של נגיף הקורונה

בעקבות מוטציה חדשה: לונדון תחת הגבלות
חרדים בלונדון. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בריטניה הייתה הראשונה להתחיל את אזרחיה עם החיסון של חברת 'פייזר' הייתה בריטניה שהחליטה כי אינה ממתינה עוד לאישור של ה-FDA מנהל המזון והתרופות האמריקני, אישור שכבר ניתן בינתיים גם ל'פייזר' וגם ל'מודרנה', ולמרות החיסונים הטיל היום (שבת) ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, הגבלות מחמירות נוספות בכל איזור דרום מזרח אנגליה, כולל לונדון הבירה.

ההגבלות החדשות הוטלו בשל גילוי מוטציה חדשה לנגיף הקורונה, מוטציה שרשויות הבריאות עוד לא חקרו אותה עד הסוף, מה שכן הספיקו רשויות הבריאות בבריטניה להכיר היא העבודה שמדובר במוטציה מדבקת במיוחד, ולאור כך הוטלו בבהילות הגבלות מחמירות נוספות, שיהיו בפועל כמו כמו סגר מוחלט.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת העולמית פוטנציאל ההדבקה של הנגיף בעל המוטציה החדשה גבוהה ב-70 מהמוטציה ה'ישנה והמוכרת'. למרות זאת לא ידוע עדיין מעבר להדבקה הגבוהה מדובר גם בנגיף בעל השפעה חמורה יותר, כמו כן על פי המסתמן החיסונים יתגברו גם על מוטציה זו.

למרות הצפי כי החיסונים יתגברו כאמור גם על מוטציה זו, ולמרות שעל פי הדיווחים לא מדובר בנגיף קטלני יותר הסביר ראש הממשלה ג'ונסון במסיבת עיתונאים מיוחדת כי במקביל לשינוי ההתנהגות של הנגיף עצמו צריכים גם להשתנות דרכי הלחימה בו, על מנת למנוע תחלואה גבוהה יותר המשליכה על מספר קרבנות המגפה.

קורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד