ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הדד ליין קרב

מו"מ למנוע בחירות; עימות בין גנץ לניסנקורן; בכחול לבן מכחישים

יומיים בלבד נותרו עד לרגע בו הכנסת תתפזר באופן אוטומטי | דיונים קדחתניים ושיחות תכופות התנהלו במהלך סוף השבוע בין הניצים | הוויכוח העיקרי הוא סביב צמצום סמכויותיו של שר המשפטים ניסנקורן, ובכחול לבן הרוחות סוערות | יומיים מתוחים של הכרעה - ישראל בדרך לבחירות?

מו"מ למנוע בחירות; עימות בין גנץ לניסנקורן; בכחול לבן מכחישים
בני גנץ בביקור במשרד המשפטים צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שני ימי חקיקה בלבד נותרו עד שהכנסת תתפזר באופן אוטומטי ביום שלישי בחצות, כאשר במהלך סוף השבוע התנהלו שיחות מו״מ קדחתניות בין אנשי הליכוד לבין אנשי כחול לבן באמצעות מתווכיםם ואף שיחה ישירה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ.

עיקר המוקש הוא צמצום סמכויותיו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, בליכוד מבקשים לבצע מספר שינויים במעמדו בנושאי מינוי שופטים, יועמ״ש לממשלה ואף לבטל את המינוי של פרקליט המדינה עליו כבר הוכרז.

בנושא הזה הרוחות בכחול לבן סוערות וגועשות, כאשר השר אבי ניסנקורן יחד עם קבוצת חברי כנסת אחרים, מתבצרים בעמדתם כי לא צריך להתפשר בפני הליכוד באף אחד מהנושאים ושמא עדיף ללכת לבחירות לפני חג הפסח, זאת למרות שכחול לבן נמצאת בסכנה כי לא תעבור את אחוז החסימה.

במהלך הלילה התעמתו גנץ וניסנקרון, ב׳החדשות׳ צוטט בני גנץ מאשים את ניסנקורן כי הוא "דואג יותר לכיסא שלו מאשר לכחול לבן", בעקבות הפרסום ניסה גנץ להרגיע את חברי הכנסת "אני פועל למען כחול לבן ולמען האינטרסים החשובים שלשמם אנחנו כאן ומבקש מכולכם לנהוג בזהירות הראויה , ולא לייצר רעש נוסף סביב השיח הזה".

אך מנגד בהודעה משותפת ליו״ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן ששוגרה הבוקר, נכתב כך: "השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן. מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן. לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית. כל דיווח או ספין שמומצא על ידי בעלי אינטרסים, הוא על דעת המדווח בלבד. די לשקרים".

נציין כי כדי לפעול למניעת הבחירות מעבר להסכמים על הארכת הכהונה, דחיית הרוטציה והעברת התקציב נדרשת קודם כל שינוי חקיקה שתמנע את פיזור הכנסת, לצורך כך נדרשת חקיקה בזק ביומיים שנותרו עד ליום שלישי.

אבי ניסנקורן בני גנץ בחירות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד