כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מגיפה שיש למגר אותה

סוף להתעללות: תוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע ייענש

כלקח מפרשת כרמל מעודה, אושר היום בקריאה ראשונה, כי על מטפל התוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע שבמסגרת אחריותו, יוטל עונש של ריצוי מאסר בפועל, שלא ירוצה בעבודות שירות או מאסר על תנאי

סוף להתעללות: תוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע ייענש
אילוסטרציה צילום: unsplash

הסוף לסרטוני הזוועות? ועדת החוקה אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה כי יוגדר עונש מינימום למטפל התוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע.

הצעת החוק אותה יזם ח"כ אופיר כץ, לאחר פרשת כרמל מעודה, נועדה לקבוע כי על מטפל התוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע שבמסגרת אחריותו, יוטל עונש של ריצוי מאסר בפועל, שלא ירוצה בעבודות שירות או מאסר על תנאי אלא מטעמים מיוחדים בלבד.

רפאל, שבנו הפך לנכה עיוור ואתמול נחתמה עסקת טיעון של חצי שנת עבודות שירות ו-5000 ₪ קנס למטפלת שלו בלבד, אמר בדיון "הוא עדיין בוכה בלילה וצועק. חיכינו 3 שנים וסמכנו על בימ"ש. עזבנו את בננו לשעתיים וחצי ומצאנו אותו עם סימנים כחולים על הראש. אחרי גזר הדין אני מצטער לומר שאני מתבייש במדינה שלי. חייבים לשנות את הדברים".

משרד המשפטים התנגד בדיון לביטול חלופת עבודות השירות במקרים אלו והציע להחמיר את עונש המקסימום בעבירות מסוג זה כעבירות בנסיבה מחמירה.

עם זאת סייגה והפרקליטות מצדה והבהירה שהצעת החוק לא תעזור במקרים של קושי ראייתי כמו במקרה שהוצג בוועדה.

יו"ר הוועדה ח"כ אשר אמר בדיון "תופעת ההתעללות בפעוטות היא מגיפה ויש לעשות הכל כדי למגר אותה, יידע כל שופט בבואו לדון כי שיקול הדעת שלו במקרים אלו מצומצם עד אפסי".

ממלא מקום היו"ר השוהה בביתו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי הוסיף ואמר "דברים גדולים צומחים מתוך מאבקי השטח. זו חקיקה מתבקשת", ואכן ההצעה עברה בקריאה ראשונה ללא מתנגדים.

כרמל מעודה מעונות תקיפת חסר ישע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד