י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא נותר לו מקום

בנט צריך להצטרף או לנתניהו או לסער \\ דעה

מהתהפוכות הפוליטיות בימין הישראלי עולה תמונה כי טוב יעשה הצמד בנט-שקד אם ייחשב לעצמו במהירות מסלול מחדש. בקרב הענקים בין הליכוד לסער-אלקין, בנט כלל לא ייספר - במקרה הטוב, או למצער יישתה במשתה המנדטים של נתניהו בשלוק אחד...

בנט צריך להצטרף או לנתניהו או לסער \\ דעה
נפתלי בנט/גדעון סער/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המזוזות במפלגת ימינה - הימין החדש צריכות להיבדק, בשנים האחרונות כל מה שהצמד בנט-שקד נוגע בו מסתבך.

עם הימין החדש הם לא עברו את אחוז החסימה, נס התרחש להם עת צעדו אזרחי ישראל שוב לקלפי והכניסו אותם איכשהו לאופוזיציה, בצלאל סמוטריץ' אולי מסתדר שם, הצמד בנט-שקד לא כל כך מצא שם את מקומו.

משכך, נזהר בנט, ואף סופג אש על החלטה זו, לא להצהיר כי לא ישב עם נתניהו, וזאת למרות הצהרתו כי יתמודד לתפקיד ראש הממשלה, הצהרה שהתפספסה עם 'הברז' שתקע שר המים לליכוד, עת חשף את העריקה למפלגתו של גדעון סער.

העריקה של אלקין מהליכוד היא לא פחות מפרוז'קטור אדום המכוון לבבת עינו של נתניהו, מדובר באחד האישים הקרובים אליו, אחד שהיה מעורב בכל התהליכים והשטיקים הפוליטיים של נתניהו בשנים האחרונות, נתניהו והליכוד יצטרכו להמציא עצמם מחדש.

התגובה/עקיצה כי הנה הוא דילג מקדימה לתקווה החדשה, ורק ניצל את הליכוד, לא תתפוס, נתניהו נתפס לראשונה כשהוא לא מוכן. מה שאי אפשר להגיד על ה"הפסד" בהצבעה אמש...

כמו הליכוד גם הצמד המוביל את ימינה צריך לחשב מסלול מחדש. בחרך הצר שנוצר בימין הישראלי בין מפלגת הליכוד של נתניהו לתקווה החדשה של סער, אין מקום לממלכתיות ימנית נוספת כדוגמת בנט.

למרות הכאב הגדול, סקרים נועדו להתבשם, לא להתגשם. במלחמת העולם שינהלו הליכוד מול סער ואלקין בנט אפילו לא ייספר - במקרה הטוב, או למצער יישתה במשתה המנדטים של נתניהו בשלוק אחד... הוא לא יצליח לבלוט.

בדיוק כמו שהוא לא הצליח לבלוט אמש. גדעון סער העניק לו 10 דקות של חסד, מהשעה 20:10 עד 20:20 אז הוטלה רשמית הפצצה על עריקתו של אלקין, גם בדקות שקדמו לה, היו כולם עסוקים בשאלת: מי הדמות הבכירה שעורקת מהליכוד.

בנט בכותל אמש לאחר ההצהרה.

בנט כאמור לא הצליח לבלוט, משם הוא נסע לכותל המערבי, בתיעוד שפורסם אמש הוא לא היה נראה כאחד שברגע זה הצהיר על מועמדותו לתפקיד ראש הממשלה.

לאור התפתחות זו, מוטב יעשה בנט ויגיע ממקום של כוח לשולחן הממשלה הבא. על ידי כך שיצטרף או למפלגת הליכוד או למפלגת תקווה חדשה, וישחרר את סמוטריץ' לשקם את הציונות הדתית.

מה שהוא יכול להשיג עכשיו עבורו ועבור שותפתו שקד, הן מהליכוד שישמח לשבור את הסחף שנוצר לכיוון סער, והן מסער שיקבל שמות אמנם לא חדשים ונוצצים, אבל עם 'קבלות'.

הוא לא ישיג כלום כשלאחר הבחירות ייאלצו בליכוד לשלם, והרבה, לתקווה חדשה או לישראל ביתנו על מנת שהם יוכלו להצדיק את ההתקפלות מההצהרה 'אני לא אשב תחת נתניהו', כפי שכבר למדנו, כולם מתקפלים, השאלה היא רק המחיר.

נפתלי בנט מפלגת ימינה גדעון סער בנימין נתניהו טור דעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד