י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הזדמנות אחרונה

כך משכנעים הסנאטורים את טראמפ לחסום את ביידן

סנאטורים בארה"ב פועלים בימים אלה להביא את נושא הסכם האקלים וההסכם עם איראן לאישור בסנאט ובכך לחסום את ג'ו ביידן מלשוב להסכמים מאחר וייאלץ להשיג רוב בלתי אפשרי בכדי להחיות מחדש את ההסכמים

כך משכנעים הסנאטורים את טראמפ לחסום את ביידן
הבית הלבן/ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסנאטורים טד קרוז, ולינדזי גרהאם קוראים לנשיא טראמפ לשלוח את הסכם האקלים ואת ההסכם עם איראן לסנאט לאישור, במטרה לחסום את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן מלהיכנס להסכמים בחזרה כשיכנס לתפקידו.

"אני קורא לך כעת לתקן את הפגיעה שנגרמה במאזן הכוחות על ידי הסכם איראן והסכם פריז" כתב קרוז במכתב לנשיא ולמזכיר המדינה מייק פומפאו.

"רק בכך יוכל הסנאט לקיים את תפקידו החוקי, ובכך ימנע מכל ממשל עתידי שינסה להחיות את העסקאות המסוכנות הללו", אמר.

על ידי אישור בסנאט, אם תוגש הצעה להצטרף שוב להסכם הגרעין, ביידן יצטרך לאשרר אותם בהצבעה של שני שלישים, תוצאה בלתי סבירה בהתחשב בכך שלרפובליקנים יש רוב בבית, וזה מהלך שיסבך מאוד את כוונתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן להחיות את הסכם הגרעין". הוא גם האשים את הנשיא ברק אובמה בכך שלא הגיש אותם לסנאט.

קרוז כינה את החלטת הנשיא לסגת משני ההסכמים מתקופת אובמה "הישג גדול עבור העם האמריקני". גראהם יו"ר ועדת השיפוט בסנאט, צייץ בשבוע שעבר על רצונו להביא את העסקה להצבעה בסנאט.

כזכור קרוז אמר במרץ 2015 כי "העולם כולו בטלטלה אדירה, הסכם גרעין עם איראן יהיה שקול לכניעת המערב להיטלר ערב מלחמת העולם השנייה". קרוז הציג את איראן כסכנה לשלום העולם, ואת מי שבוחר להתקרב אליה. קרוז טען שיש להחריף את הסנקציות נגד הרפובליקה האיסלאמית של איראן.

הסכם האקלים דונלד טראמפ ג'ו ביידן טד קרוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד