י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מגבים את ביידן

הושג רוב דמוקרטי לשוב להסכם הגרעין מול איראן

מכתב התומך בכניסה מחודשת להסכם הגרעין מול איראן ונושא 150 חתימות של חברי קונגרס דמוקרטיים, הוגש לנשיא הנכנס ביידן בכדי לגבותו בכל הקשור להתנהלות מול האיראנים

הושג רוב דמוקרטי לשוב להסכם הגרעין מול איראן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

150 דמוקרטים חתמו על מכתב המגבה את ביידן להיכנס מחדש להסכם הגרעין עם איראן.

מכתב התומך בתוכניתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן להיכנס מחדש להסכם הגרעין עם איראן ללא כל תנאים חדשים הביא 150 חתימות מצד דמוקרטים, המספר הזה מספיק כדי לחסום כל הצעה בקונגרס שתנסה לחסום את המהלך.

המכתב עומד בסתירה ישירה ללובי של קבוצת השדולה AIPAC, בקהילת מרכז הימין הפרו-ישראלית וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. קבוצות אלה מעוניינות כי ביידן לפחות ינהל משא ומתן מחדש על העסקה, לפני שיצטרף שוב להסכם מ-2015. ההסכם הקל על הסנקציות על איראן בתמורה להגבלות, כמו משקיפים חיצוניים שעוקבים אחר תוכנית הגרעין במדינה.

"אנו תומכים בתוקף בקריאתך לאיראן לחזור להסכם הגרעין, ארצות הברית תצטרף שוב להסכם ולמשא ומתן לשלבים הבאים", נכתב במכתב, שסיכם את שלב איסוף החתימות ביום רביעי והוא מתוכנן להישלח לביידן.

המהלך של המכתב היא להרגיע את ביידן, שהיה סגן נשיא בראשות הנשיא ברק אובמה כאשר ארצות הברית ואירופה ניהלו משא ומתן עם איראן, כי הוא יכול להצטרף שוב להסכם מבלי לחשוש שהתוכנית תדחה.

המכתב עם יותר מ-146 שמות, המספר הדרוש כדי לעבור את הרוב של שני שליש שמתנגדים לחזור לעסקה, וכך ביידן יכול לחזור להסכם, מבלי לחשוש מחקיקה שמטרתה לחסום כניסה חוזרת להסכם.

ביידן אומר שהוא רוצה לשאת ולתת מחדש על סעיפים מסוימים בעסקה ברגע שארה"ב תחזור אליה, כולל התאריכים שבהם מסתיימות ההגבלות על העשרת האורניום באיראן. הוא גם רוצה לנהל משא ומתן על פיתוח הטילים האיראני, תוך התייחסות לחששות איראן לגבי פעולות צבאיות של בעלות הברית האמריקאיות באזור.

איראן ג'ו ביידן הסכם הגרעין האיראני חברי קונגרס דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד