י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
"זה הולך ומתפשט"

חשש כי למעלה מ-40 ישראלים נדבקו במוטציה הבריטית

במעבדה המרכזית בבית החולים שיבא בתל השומר בוחנים בשעות אלו 40 בדיקות קורונה, שעל פי החשש, הן נושאות את המוטציה הבריטית | בשעות האחרונות דווח על תושבת בני ברק שאובחנה כנושאת הזן החדש

חשש כי למעלה מ-40 ישראלים נדבקו במוטציה הבריטית
בדיקות קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה בלבד לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן את שרי הקבינט אודות ארבעת מקרי המוטציה הבריטית שאובחנו בישראל, במשרד הבריאות מעלים חשש כי המוטציה כבר התפשטה בארץ, ולמעשה ישנם כעת מאות שנדבקו במוטציה.

על פי הדיווח ב-ynet, במעבדה המרכזית בבית החולים שיבא בתל השומר בוחנים כעת 40 בדיקות, שעל פי החשש הן של המוטציה הבריטית.

 "נאמר לנו שיש עוד מקרים של ישראלים שלא שהו שם, וזה לא נדיר. המוטציה נמצאת בארץ. אנחנו ממתינים לעוד עשרות תוצאות של הריצוף הגנטי", אמרו ל-ynet גורמים במשרד הבריאות, ועל כן במשרד עורכים כעת בדיקות ריצוף גנטי לעשרות ישראלים, ביניהם גם כאלה שלא שבו מבריטניה לאחרונה.

מוקדם יותר דווח כי בין ארבעת המאובחנים במוטציה הבריטית, נמצאת תושבת בני ברק, וכעת החשש במשרד הבריאות הוא שהמוטציה החדשה כבר התפשטה בעיר.

על פי הדיווח, גורמים במשרד הבריאות מסרו כי "האישה מתגוררת באזור צפוף מאוד, ולכן קיימת סבירות לכך שהמוטציה התפשטה", כיוון שהיא שבה מחו"ל טרם ההחלטה להכניס לבידוד כל מי ששב משם.

כפי שהתברר, האישה חשה בתסמיני קורונה וערכה בדיקה שנבדקה בבית החולים אסף הרופא. בשבת האחרונה התעורר חשד לגבי הממצאים והבדיקה הועברה למעבדה המרכזית בבית החולים שיבא, שם כאמור אבחנו ביום שני האחרון כי האישה נדבקה במוטציה הבריטית.

חיסון לקורונה קורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד