כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
על רקע מתקפת הסייבר

רוסיה: "לא מצפים לשום דבר חיובי מממשל ביידן"

לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשבע כי ממשלתו תדאג שהרוסים ישלמו בעקבות מתקפת סייבר מסיבית על מערכות המחשוב של ארה"ב, ברוסיה מגיבים ואומרים כי אין להם שום ציפיות מהממשל החדש כמו ממשלו של טראמפ והגדירו זאת "אנחנו עוברים מרע לגרוע יותר"

רוסיה: "לא מצפים לשום דבר חיובי מממשל ביידן"
ג'ו ביידן צילום: קמפיין הבחירות של ביידן

"רוסיה לא מצפה לשום דבר חיובי שיגיע מהממשל הנכנס של הנשיא ג'ו ביידן", כך אמרו בכירי הממשל הרוסי.

ההודעה הגיעה משני בכירים בקרמלין, שכל אחד מהם דיבר בפתיחות ביום רביעי האחרון על ניצחונו של ג'ו ביידן, וטענו שאין להם שום תקווה שיצא משהו טוב מממשל ביידן.

בשיחה עם עיתונאים, הזהיר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, "אינו מאמין כי משהו מועיל יגיע מהבית הלבן של ביידן".

בראיון באותו יום ל'אינטרפקס', סוכנות ידיעות רוסית גדולה, אמר סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, על דבריו של פסקוב כי הוא מרגיש אותו דבר, והוא כינה את ארצות הברית "עוינת מאוד".

"אנחנו בהחלט לא מצפים למשהו טוב, וזה יהיה מוזר לצפות לדברים טובים מאנשים, שרבים מהם עשו את הקריירה שלהם על רוסופוביה והשליכו בוץ על ארצי", אמר ריאבקוב לתקשורת.

בעוד שרוב זעמו כוון כלפי צוות ביידן, ריאבקוב לא נרתע מלהאשים את ממשל טראמפ, שלטענתו ניסה "לטרוק בקול את הדלת" על מוסקבה. "אנחנו עוברים מרע לגרוע יותר, זה היה אופייני מאוד בארבע השנים האחרונות ועד כה אין תחושה שמגמה זו עברה", אמר.

הדברים הגיעו יום אחד בלבד, לאחר שביידן נשבע כי ממשלתו תדאג שהרוסים ישלמו בעקבות מתקפת סייבר מסיבית על מערכות המחשוב של ארה"ב, שלדעתו בוצעה על ידי רוסיה. "אנחנו לא יכולים לתת לזה לעבור ללא מענה, פירוש הדבר שאנחנו צריכים להבהיר בפומבי, כי מי שאחראי להתקפה זו יינקטו נגדו צעדים משמעותיים", אמר ביידן.

"האינדיקציות הראשוניות, כולל מזכיר המדינה [מייק] פומפאו והיועץ המשפטי לממשלה [ויליאם] בר, מצביעות על כך שרוסיה אחראית לכך, זה בהחלט מתאים להיסטוריה הארוכה של רוסיה עם פעילויות סייבר פזיזות ומפריעות", המשיך ביידן ועורר את זעמם של הרוסים.

פקידי הממשל האשימו את הקרמלין בהתקפה ההרסנית על מספר סוכנויות פדרליות, כולל הפנטגון, המינהל הלאומי לביטחון גרעיני של משרד האנרגיה, ומחלקות המסחר, האוצר וביטחון הפנים.

בראיון ביום שישי האחרון אמר פומפאו כי "די ברור" שרוסיה עומדת מאחורי ההתקפה.

ג'ו ביידן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד