כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
"יהיו התפרצויות נוספות"

ממציא החיסון: הקורונה תהיה פה עוד 10 שנים לפחות

ממציא החיסון ומנכ"ל חברת BioNTech הגרמנית, אוגור סאהין השתתף במסיבת עיתונאים וענה על השאלות הקשות המעסיקות את העולם כולו בשנה האחרונה | לדבריו: "זקוקים לשבועיים נוספים לבחון את ממדי המוטציה"

ממציא החיסון: הקורונה תהיה פה עוד 10 שנים לפחות
אילוסטרציה צילום: pixabay

על רקע תחילת מבצעי החיסונים ברחבי העולם, ממציא החיסון ומנכ"ל חברת BioNTech הגרמנית, אוגור סאהין, צופה כי למרות החיסון יהיו עוד התפרצויות נוספות וכי הנגיף יישאר איתנו עוד עשר שנים לפחות.

במהלך מסיבת עיתונאים הוא נשאל "מתי הוא סבור כי העולם יוכל לחזור למצב חיים נורמלי", וענה כי "אנו זקוקים להגדרה חדשה של 'נורמלי'. הנגיף יישאר איתנו במשך עשר השנים הבאות, ועלינו להתרגל לכך שיהיו עוד התפרצויות של המגיפה. ה'נורמלי החדש' לא אומר שמדינות צריכות להיכנס לסגר ותרחיש כזה יכול להיות אפשרי עד סוף הקיץ".

לדבריו, "בחורף הזה לא תהיה לנו השפעה על מספר הנדבקים, אבל עלינו להשפיע כך שהחורף הבא יכול להיות ה'נורמלי' החדש". סאהין גם נשאל מהו לדעתו אחוז המחוסנים בעולם העשוי להביא ל"חיסון העדר" והביע הערכה מעט פסימית בנוגע לאפשרות כי 60-70 אחוזים מאוכלוסיית העולם שתחוסן תספיק על מנת להשיג חיסון עדר.

"אם הנגיף יהפוך ליעיל יותר, ייתכן שנצטרך צריכה גבוהה יותר של החיסון על מנת לחזור למצב נורמלי", אמר סאהין. הוא התייחס גם למוטציה הבריטית ואמר כי "אנו זקוקים לשבועיים נוספים על מנת לקבוע האם החיסון יעיל גם נגד המוטציה החדשה".

קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד