כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ההתרסקות של כחול לבן

ברקע העריקות: מי נשאר עם היו"ר גנץ, מי יפרוש ומי יתמודד מולו

מאיגרא רמא: הם היו הבטחת הבחירות והסיעה שקיבלה את מירב הקולות. אחרי שהתפצלו והיו במרחק נגיעה מכהונת היו"ר כראש ממשלה, היום נראה כי הם בדרך להתרסקות מפוארת | שניים כבר פרשו וח"כים נוספים הודיעו כי יעשו זאת כבר בימים הקרובים | כחול-לבן גרסת הגל השלישי

ברקע העריקות: מי נשאר עם היו"ר גנץ, מי יפרוש ומי יתמודד מולו
גנץ במליאה צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

הוא היה מועמד לראשות הממשלה, רק בבחירות האחרונות סיעתו באיחוד עם יאיר לפיד ומשה בוגי יעלון זכו במספר המנדטים הגדול בכנסת, עד שהוא החליט להפר את ההבטחה הבסיסית ונכנס לממשלת נתניהו חרף התחייבויותיו - כעת, כשהיא מדשדשת על אחוז החסימה, כחול לבן מתפרקת.

בימים הקרובים צפוי בני גנץ להודיע על המשך דרכו הפוליטית, הדיווחים בימים האחרונים שוללים את האפשרות כי יפרוש מהחיים הפוליטיים, אך התרחיש כי הוא יישאר מחוץ לכנסת קיים, עד אז סיעתו שהיית הבטחת מערכות הבחירות הקודמות - מתפרקת לאיטה.

בינתיים מי שככל הנראה יישאר נאמן לצד בני גנץ הם השרים: מיכאל ביטון, חילי טרופר, מירב כהן, פנינה תמנו שטה, עומר ינקלביץ׳ ואורית פרקש כהן, וכן חבר הכנסת איתן גינזבורג.

נכון לעכשיו אלה שהודיעו על פרישה מכחול לבן אלה חברי הכנסת אסף זמיר שלא הודיע על המשך דרכו הפוליטית ולא ידוע אם יתמודד ברשימה אחרת, חה"כ מיקי חיימוביץ׳ ששוקלת להצטרף למפלגת שמאל אחרת, והיום צפוי להודיע גם רם שפע על פרישה מכחול לבן אחרי שהוא ככל הנראה יצטרף לאבי ניסנקורן באתגר הבא.

כך הערכות מדברות על כך כי אבי נינסקורן צפוי לעזוב את כחול לבן ולהתמודד על ראשות העבודה שם צמח או שיתחבר למפלגתו החדשה של רון חולדאי, אליו בינתיים יצטרף רק חה"כ רם שפע.

חידה גדולה היא גם המשך דרכו של גבי אשכנזי, אולי מהיחידים ששווה אלקטורלית בכחול לבן, אשכנזי עדיין לא החליט האם הוא פורש מהחיים הפוליטיים, כשגם תרחיש של הקמת מפלגה חדשה קיימת לה בין האופציות.

בתוך 'כחול לבן' יש כמה חברי כנסת שטרם החליטו כיצד יפעלו במערכת הבחירות שנפתחה, למשל השר יזהר שי מהתומכים הבולטים בגנץ לאורך הקדנציה, וכן חברות הכנסת מיכל קוטלר וונש, תהילה פרידמן והילה שי ווזאן.

מפלגת כחול לבן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד