כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הוזנה בכוח באמצעות צינור

סין: דיווחה על התפרצות הנגיף וקיבלה 4 שנים בכלא

עיתונאית סינית נידונה היום לארבע שנות מאסר לאחר שדיווחיה על התפרצות הנגיף הוגדרו כהערות כוזבות, שותפו ברשתות החברתיות הסיניות, ומשם הגיעו לרשתות החברתיות העולמיות וגרמו מבוכה למפלגה הקומוניסטית השלטת במדינה

סין: דיווחה על התפרצות הנגיף וקיבלה 4 שנים בכלא
נגיף הקורונה במכון הביולוגי צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

עיתונאית סינית נידונה היום (שני) לארבע שנות מאסר בגין דיווח שלה על הטיפול הממשלתי בהתפרצות נגיף הקורונה בעיר וואהן הסינית בירת מחוז חוביי.

ג'אנג ג'אן, עיתונאית בת 37, הורשעה על ידי בית משפט בשנגחאי ב"קטטות וגרימת צרות" בגין דיווחים ותיעודים אותם פרסמה בבלוג שלה בעיר ווהאן בימיה הראשונים של המגפה, כך דווחה סוכנות הידיעות AFP.

הדיווחים שלה שותפו ברשתות החברתיות הסיניות, ומשם הגיעו לרשתות החברתיות העולמיות בפברואר האחרון, ומשכו את תשומת ליבם של הרשויות, שהענישו שמונה אזרחים מהעיר על תיעוד ההתפרצות או על כך שהטילו ספק בתגובה של המפלגה הקומוניסטית הסינית.

בית המשפט קבע שג'אנג, עורכת דין לשעבר, הפיצה "הערות כוזבות" ברשת, כך אמר ג'אנג קאקא, אחד מעורכי דינה. עורכי דינה טוענים כי מצבה ג'אן הורע, מאז חודש מאי אז נעצרה, ומצבה הבריאותי הולך ומחמיר.

היא פתחה בשביתת רעב בחודש יוני והוזנה בכוח באמצעות צינור. לפי הדיווח, זרועותיה נקשרו כדי למנוע ממנה לשלוף את הצינור, כך לדברי עורכי הדין.

"היא מרגישה מותשת, כל יום הוא יום ייסורים בשבילה" אמר עורך הדין. העיתונאית השתתפה בדיון ביום שני בכיסא גלגלים ו"הייתה הרוסה מהעונש" כך לפי עורכי דינה. אחד מעורכי דינה, רן קוואניו, אמר כי במהלך ביקור בכלא בשבוע שעבר, אמרה ג'אנג כי תמשיך בשביתת הרעב שלה "עד הסוף", אם יינתן לה עונש כבד. "היא חושבת שהיא תמות בכלא".

סין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד