כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קלפי בצל המגפה

ועדת הבחירות מציגה: כך יצביעו חולי הקורונה

מנכ"לית ועדת הבחירות עו"ד אורי הדס כנסה היום תדרוך עיתונאים בו העלתה את האתגרים לקיום בחירות בתקופת מגפה | הי ציינה כי בבחירות הקודמות שנערכו בצל הנגיף היו בישראל רק 2500 מבודדים, היום המספר מוערך במעל למאה אלף | על התחלואה בערים החרדיות: "בירושלים או בבני ברק לא ניתן להציב קלפי אחת, צריך יהיה הרבה יותר קלפיות בערים כאלה"

ועדת הבחירות מציגה: כך יצביעו חולי הקורונה
הקלפי למבודדים וחולים צילום: ועדת הבחירות

ועדת הבחירות לכנסת ה-24 נאלצת להתמודד עם הבחירות שהגיעו בפתאומיות לאחר טלטלה פוליטית מתמשכת וכן בצל נגיף הקורונה שמגביל מאוד התקהלויות ויוצר בעיה בהצבעת חולים ומבודדים.

היום (שני) כינסה מנכ"לית ועדת הבחירות עו"ד אורי הדס תדרוך עיתונאים בו העלתה את האתגרים לקיום בחירות בתקופה זו, וציינה כי ישראל הייתה למדינה הראשונה בעולם שקיימה בחירות בזמן קורונה, כשהמחלה התגלתה בסוף קמפיין הבחירות לכנסת ה-23 שאז כבר היו אלפי מבודדים.

עמדת הצבע וסע

"הקמנו בפרק זמן של שבועיים 18 קלפיות למבודדים, הצביעו בהם 2500 מבודדים", אומרת הדס ומציינת, "כדי להמחיש את הפרופורציות לעומת הפעם הנוכחית אתמול היו לנו 120,000 מבודדים לעומת 2500. ועדת הבחירות תעשה הכול ותבצע את תפקידה על הצד הטוב ביותר כתמיד. לא ניתן לאתגרים הרבים לשבש את היכולות שלנו", ציינה.

בנוסף, אתגר נוסף הוא ההתקהלויות בקלפיות, "הקו המנחה הוא הפחתה של התקהלויות בקלפי ולכן ננקוט במקבץ פעולות שיאפשרו ביצוע בחירות ביום אחד בלבד", אמרה עו"ד הדס. "מיגון כולל מחיצות בכל ועדות הקלפי שיחצצו בינם לבין הבוחרים. אמצעי חיטוי לחיטוי עמדות ההצבעה ננחה לאוורר את החדרים לאורך כל היום. אחד הדברים שבחנו הוא הצבת שני פרגודים בכל קלפי" הוסיפה.

עוד התייחסה עו"ד הדס לאתגר הבחירות בצל המגפה ואמרה: "התייעצנו עם מומחית לחקר ביצועים לגבי מספר הבוחרים האופטימלי שצריך להיות בקלפי על מנת להפחית את ההתקהלות מחוץ לו ואת זמן ההמתנה. צריך להפחית את מספר הבוחרים המקסימליים לקלפי. אם היום יכול להגיע עד 800 לפי החוק, לאור הניתוחים שביצענו ננקוט במהלך שבו נפחית את מספר בעלי זכות הבחירה ל-650 מתוך הנחה שיהיו 72 אחוזי הצבעה כמו פעם קודמת זה 450 איש בכל קלפי ובכך יהיה להפחית את העומסים".

לגבי הקלפיות המיוחדת המיועדות לחולי קורונה אמרה המנכ"לית הדס כי "כל מי שחולה ומבודד יוכל להגיע לקלפי ייעודי". על פי התוכנית יהיו קלפיות במתחמי הצבע וסע בדרייב אינים של הבדיקות. עמדת הצבעה ניידת מהאוטו. היא תוצמד לרכב, הפרגוד שומר על החשאיות. אם שני בני זוג חולים אז בן או בת הזוג יתבקשו לרדת מהרכב, להמתין ולאפשר הצבעה חשאית. ארגז הקלפי ימתין חצי מטר קדימה ישלשל את המעטפה וימשיך הלאה. סוג נוסף של קלפיות למבודדים.

בוועדת הבחירות יקימו קלפי חולים בכל עיר ועיר, כשהמנכ"לית הודתה כי "בירושלים או בבני ברק לא ניתן להציב קלפי אחת, צריך יהיה הרבה יותר קלפיות בערים כאלה. לאורך כל התקופה נעקוב אחרי הנתונים", כשכוונתה לתחלואה הגבוהה בציבור החרדי.

ועדת הבחירות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד