י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אויבי ארה"ב יכולים לנצל"

ביידן: אנשי טראמפ חוסמים אותי ומקשים את המעבר

הנשיא הנבחר ביידן מאשים את משרד ההגנה האמריקני בחסימת אנשיו במהלך המעבר בין הממשלות • ממלא מקום שר ההגנה, כריסטופר מילר, אמר כי גורמים רשמיים "פעלו במלוא המקצועיות לתמיכה בפעילות מעבר"

ביידן: אנשי טראמפ חוסמים אותי ומקשים את המעבר
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן האשים את משרד ההגנה האמריקני ב"חוסר אחריות" בכך שהוא לא נתן לצוותו את המידע הדרוש לצורך מעבר הצוותים שלו. לדברי ביידן צוותו נתקל ב"שיבוש מההנהגה הפוליטית". ביידן טען גם כי סוכנויות קריטיות לביטחון ארה"ב סבלו מ"נזק עצום" תחת דונלד טראמפ. מנגד דובר הפנטגון אמר כי הכל "שקוף לחלוטין".

ביידן יכנס לתפקידו ב-20 בינואר, אך הנשיא טראמפ סירב לקבל את התוצאות עד עכשיו, במשך שבועות לאחר הבחירות ב-3 בנובמבר, ביידן נחסם מקבלת תדריכי מודיעין מרכזיים, חלק חיוני ובדרך כלל שגרתי במעבר הממשלות לנשיאות. בסופו של דבר טראמפ הסכים לאפשר את תהליך המעבר הרשמי בחודש שעבר, ביידן הודה על כך לבית הלבן.

אבל הטון של ביידן השתנה ביום שני. ביידן נאם לאחר תדרוך של עוזרי הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ. בנאום שפרסם אמר ביידן כי צוותו עומד בפני "חסימות דרכים" במשרד הביטחון ובמשרד הניהול והתקציב.

"כרגע, אנחנו פשוט לא מקבלים את כל המידע הדרוש לנו מהממשל היוצא באזורי ביטחון לאומי מרכזיים" אמר. "זה חוסר אחריות" הוסיף. הנשיא הנבחר הוסיף כי צוותו זקוק ל"תמונה ברורה של תנועות הכוח שלנו ברחבי העולם, אויבי ארה"ב יכולים לנצל כל בלבול שייגרם".

בעקבות דבריו של ביידן, ממלא מקום שר ההגנה, כריסטופר מילר, אמר כי גורמים רשמיים "פעלו במלוא המקצועיות לתמיכה בפעילות מעבר".

"משרד הביטחון ערך 164 ראיונות עם למעלה מ-400 פקידים וסיפק מעל 5,000 עמודי מסמכים - הרבה יותר ממה שצוות המעבר של ביידן ביקש בתחילה", אמר.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד