כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עצבים רופפים

מוזר: מחלימים מדווחים כי הם חווים ריח 'מגעיל' של דגים וטוסט שרוף

מחלימי קורונה מדווחים כי למרות שהבריאו יש סימפטום מטריד שעדיין מלווה אותם | לדבריהם: כל דבר בעל ריח חזק אחר מריח להם כמו דגים או משהו בוער | התופעה מוכרת בעולם הרפואה והיא באה כתוצאה מההשפעה על מערכת העצבים באף

מוזר: מחלימים מדווחים כי הם חווים ריח 'מגעיל' של דגים וטוסט שרוף
מריח בשמים. אילוסטרציה צילום: pixabay

אנשים שהחלימו מקורונה טוענים כי הנגיף גורר בעקבותיו תופעות לא נעימות ותחושת הריח שלהם מלוות ב"ריחות מגעילים כמו דגים וטוסט שרוף".

ד"ר נירמל קומאר, מנתח אוזניים, אף וגרון בבריטניה, אמר כי "התופעה המוזרה מאוד" בקרב חולי קורונה שהחלימו, מכונה בעולם הרפואה בשם 'פרוסמיה', כך דיווחה רשת Sky News.

"הבוקר ראיתי שני חולים עם פרוסמיה. אחד מהם אמר שהוא יכול להריח דגים במקום כל ריח אחר, והשני יכול להריח משהו בוער כשאין שום עשן בסביבה," אמר קומאר.

קומאר טוען כי זה סימפטום בשכיחות מוגברת בקרב צעירים וגם אצל עובדי בריאות בגלל חשיפה לנגיף בבתי חולים, "הנגיף משפיע על העצבים באף, זה כמו הלם למערכת העצבים שלך והעצבים לא מתפקדים" אמר.

דניאל סבסקי, בנקאי בן 24 מלונדון, אמר כי החל לחוות את הסימפטום המוזר לאחר שאיבד את חוש הריח והטעם בזמן שנלחם בנגיף. לדבריו, "דברים עם ריח חזק כמו פחי אשפה מריחים כעת כמו גופרית או כמו טוסט, זה הפחית את ההנאה שלי מאוכל, וזה קצת מדכא שלא יכולתי להריח מאכלים מסוימים" אמר.

לין קורבט, שעובדת כסוכנת נדל"ן בסאסקס, אנגליה, אמרה שגם היא איבדה את חוש הריח שלה במהלך המאבק שלה בנגיף. כשחזרה לעצמה כעבור שלושה חודשים, "שום דבר לא הריח כמו שצריך", אמרה. "לרוב הדברים היה ריח מגעיל, הריח החולני הזה שקשה לתאר כי מעולם לא נתקלתי בו בעבר" אמרה.

לדבריה, למרות שבעבר הייתה מכורה לקפה, כעת היא מוצאת את הריח "בלתי נסבל". לדבריה, יש גם צחנות בלתי נסבלות לגז ולבירה. אבל היא אמרה שגם אם חוש הריח שלה לא ישוב למצב נורמלי, היא פשוט אסירת תודה שהיא שרדה את הנגיף. "אני בסדר עם זה, אני פשוט חושבת את עצמי ברת מזל שניצלתי מנגיף הקורונה".

ריח דגים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד