כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ייקח 10 שנים לחסן

שיא בארה"ב: 3,700 מתו ביום אחד מקורונה

רשויות הבריאות בארצות הברית דיווחו על 124,000 חולים חדשים המאושפזים בבתי החולים | בקולורדו מתמודדים עם התפרצות קשה של המוטציה הבריטית

שיא בארה"ב: 3,700 מתו ביום אחד מקורונה
קברי האחים בניו יורק צילום: מתוך הטוויטר

בארצות הברית מדווחים על מספר שיא של מקרי מוות מנגיף הקורונה עם למעלה מ-3,700 קורבנות ביום אחד. מספר המאושפזים הגיע ביום אמש (שלישי) לשיא במגיפה עם 124,000.

מקרי המוות כמעט הוכפלו אמש עם דיווחים של 3,725 מקרי מוות, כך עולה מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. המספר הזה מביא את סך המתים בארה"ב ל 338,544.

ארה"ב רשמה מאז תחילת המגיפה סך ההידבקויות של 19.5 מיליון. מספר המאושפזים החדשים הגיע ל-124,686 נכון ליום שלישי בערב, עלייה של יותר מ-3,000 מהיום הקודם.

העלייה הפתאומית במקרים, ובמקרי מוות והאשפוזים נובעת ככל הנראה מעיכובים בדיווח בחג הנוצרי שעדיין משפיע בצורה ניכרת על נתוני הבדיקות.

בינתיים, גורמים בקולורדו מתמודדים עם גילוי "זן מוטציה" של הנגיף במדינה ולפחות בית לוויות אחד בלוס אנג'לס הגיש בקשות למשאיות עם מקפיא גדולות יותר לאחסון גופות.

החיסונים גם לא מתקיימים במהירות מספקת, כאשר הנתונים מראים כי יכול לקחת עד 10 שנים לחסן את כל האמריקנים בקצב הנוכחי. קליפורניה שוב התגלה כנקודה חמה ומובילה, רק בשבוע שעבר המדינה הפכה לראשונה שעברה 2 מיליון מקרים.

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן מתח ביקורת על מבצע החיסונים של טראמפ ביום שלישי, והזהיר כי ייקח שנים בקצב הנוכחי כדי לספק את החיסונים הדרושים. "כפי שחששתי והזהרתי מזמן, המאמץ להפצת החיסון וניהולו אינו מתקדם כפי שצריך," אמר ביידן.

המטרה של ביידן לתת מאה מיליון זריקות תוך 100 יום מרגע כניסתו לתפקיד, הוא אמר כי הוא רוצה "לעלות פי חמש עד שש מהקצב הנוכחי למיליון זריקות ביום".

ביידן, בן ה-78, קיבל את מנה הראשונה שלו מהחיסון בשבוע שעבר ונשבע להפוך את המגיפה לראש סדר העדיפויות שלו עם כניסתו לתפקיד ב-20 בינואר.

קורונה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד