י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"איפה היה גדעון סער?"

עוד מפלגה בשמאל: הכלכלן ירון זליכה הכריז על מפלגתו החדשה 'הכלכלית'

החשב הכללי לשעבר במשרד האוצר הכלכלן הסוציאליסט ירון זליכה, הכריז היום על מפלגה חדשה בראשותו 'הכלכלית' • לזליכה היסטוריה של מתקפות נגד נתניהו והחרדים

עוד מפלגה בשמאל: הכלכלן ירון זליכה הכריז על מפלגתו החדשה 'הכלכלית'
ירון זליכה צילום: פלאש90

הזירה הפוליטית גועשת ורוחשת ובכל יום שעובר עד מועד הגשת הרשימות, מצטרפים שחקנים חדשים/ישנים המציגים את מרכולתם תוף מתקפה על כל השחקנים הפוליטיים שבזירה.

אמש היה תורו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שהציג את מפלגתו החדשה 'הישראלים' אותה יוביל יחד עם שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן, היום (רביעי) הכריז הכלכלן הבכיר ירון זליכה, מי שכיהן בעבר בתפקיד החשב הכללי במשרד האוצר, על הקמת מפלגה חדשה ושמה: המפלגה 'הכלכלית'.

במעמד ההכרזה שנערך בתל אביב הסביר זליכה: "כמי שהיה החשב הכללי בעת המשבר הכלכלי הנורא של 2003, לצד בנימין נתניהו, אני קובע שישראל בדרך לפשיטת רגל כלכלית. משבר הקורונה הוא כוח עליון, אבל החורבן הכלכלי כולו מעשה אדם, תוצאה של עשר שנים של מנהיגות כלכלית חלשה, שנכנעה למונופולים על חשבון הצעירים השכירים והעצמאים".

זליכה הוסיף ותקף "לא ברור לי איפה היו אותן תקוות חדשות שכעת נזכרו לחבוט בנתניהו. איפה היה בנט כשר הכלכלה תחת נתניהו, הוא לא העז לפרק אז אפילו מונופול אחד מתוך מאה מונופולים שבזזו את מעמד הביניים במשמרת שלו. איפה היה גדעון סער כשר החינוך תחת נתניהו, למה הוא לא חתך את שכבות השומן במשרד החינוך לטובת מורים מנהלים ותלמידים? ולמה כשר הפנים בחר לסגור עסקים בשבת במקום להפחית את הארנונה שהם משלמים? עוד מעט יצטרף גם לפיד לחגיגה, איפה הוא היה כשר האוצר תחת נתניהו? למה הוא לא ביטל את הטבות המס לטייקונים, מדוע הבעיר את שוק הדיור במקום להוריד את המע"מ לכלל אזרחי ישראל?"

"איפה היו שלושת המוסקטרים הללו כשנתניהו רחק עסקאות מלוכלכות עם מונופול בזק והגז? האם האטריות המחוממות הללו הן התקווה שלנו? הם הבעיה במלוא עליבותה. מי שחיבק את המונופולים ומי שעישן סיגרים עם טייקונים ותלוי בקבוצות לחץ לא יחליף את עורו עכשיו, נתניהו רואה רק את עצמו, וראשי המפלגות שחובטים בו במרץ ידעו, שתקו ושיתפו עמו בפעולה" תקף זליכה את שותפיו העתידיים והוסיף "אני לא שתקתי ולא שותק כשאני רואה מולי עוול".

לסיכום אמר החשב הכללי לשעבר: "ההחלטות של החודשים האחרונים מאיימות להמית אסון על העתיד הכלכלי שלנו. לכן אי אפשר לשבת יותר על הגדר, זה הזמן להפשיל שרוולים ולפתוח דף חדש בכלכלה הישראלית. הערב אני מתייצב כאן ומבקש את אמונכם, מכריז על הקמת המפלגה הכלכלית החדשה - במטרה להציל את ישראל מחורבן כלכלי להוביל אותה כשר אוצר לתקופה חדשה של שגשוג ופריחה. בימים הקרובים אציג את התכנית הכלכלית שתהווה תנאי לכניסה לכל ממשלה עתידית ובלבד שבראשה לא יעמוד נאשם בפלילים. דמוקרטיה ושגשוג כלכלי לא הולכים יחד עם שחיתות".

כזכור, בסגר הקודם תקף זליכה במהלך הפגנה את הציבור החרדי: "איזה הגיון בריאותי גרם לכם להכניס לפה אלפי אברכים מארצות הברית בזמן שכולנו בסגר, איזה היגיון בריאותי גרם לכם לפתוח את בתי הכנסת ולסגור את כל העסקים, איזה היגיון בריאותי גורם לכם לסגור את הקניונים ובתי העסק במהלך השבת ולתכנן להביא עוד 17 אלף אברכים בתקופת הקורונה".

עוד תקף זליכה את הממשלה והעומד בראשה באופן קשה, במה שיכל לרמז כבר אז על שאיפותיו הפוליטיות: "נתניהו אתה מסית אתה מלא הסתה ששוכר עם כסף או בלי כסף כנופיות של בריונים כאילו זה פה איטליה הפאשיסטית, מר נתניהו אני מאשים אותך בפאשיזם, מנחם בגין ע"ה מתהפך בקברו".

ירון זליכה מפלגה חדשה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד