י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
אחרי 10 ימים

חשש: מבצע החיסונים ייעצר למשך שבועיים

במשרד הבריאות חוששים כי הם יצטרכו להקפיא את מבצע 'לתת כתף' למשך שבועיים, עקב ההיענות הגדולה והבלתי צפויה מצד האזרחים שבאים בהמוניהם להתחסן והמלאי הולך ואוזל

חשש: מבצע החיסונים ייעצר למשך שבועיים
חיסונים לקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עקב ההיענות הגדולה והבלתי צפויה של הציבור להתחסן נגד קורונה, במשרד הבריאות חוששים כי הם יצטרכו להקפיא את מבצע 'לתת כתף' למשך שבועיים. כך פורסם בחדשות 13.

על פי הדיווח, במשרד הבריאות הופתעו מההיענות הגדולה של הישראלים לבוא ולהתחסן, שכן בתחילה חשבו שהציבור יחשוש מהחיסונים ולא יבוא ובפרט לא בכמות גדולה כל כך.

כעת בישראל ישנם שלושה מיליון ושמונה מאות אלף מנות חיסון והחשש הוא כי בקצב החיסונים הנוכחי העומד על 150 אלף מתחסנים מראש - קצב שכאמור לא חזו במשרד הבריאות, החיסונים יאזלו בתוך 10 ימים ומבצע החיסונים "לתת כתף" ייאלץ להפסיק למשך כשבועיים במהלך חודש ינואר הקרוב עד להגעת מנות חיסון נוספות.

על פי הערכת משרד הבריאות המבצע כאמור יידחה ורק מי שכבר קיבל חיסון יוזמן לקבל מנה שנייה. שאר הציבור לעומת זאת יחכה עד להגעת מנות חיסון נוספות.

נזכיר כי במשרד הבריאות פרסמו אתמול כי בדיון דחוף על עודפי חיסונים בתחנות האחודות של קופות החולים בצפון ובדרום, הוחלט, כי במידה ויש עודף חיסונים בתחנות אלו, שעלולים להיות לא ממוצים, יש לתת עדיפות לחיסון אוכלוסיות של חולים כרוניים וקבוצות תעדוף שיגיעו לאותם אתרים, וככל שאפשר להביא קבוצות תעדוף כגון גורמי רפואה שטרם חוסנו, ובהמשך לפי סדר גיל יורד. החלטה זו, נועדה לאפשר מתן חיסון מהר ככל הניתן לכל מי שבקבוצות סיכון.

במשרד ציינו כי הובא לידיעתם "שישנם אתרי חיסון וקופות שקוראים באופן יזום לקבוצות אוכלוסייה שאינן מתועדפות לבוא להתחסן, תוך תכנון תורים עבור קבוצות אלו. משרד הבריאות מבקש להבהיר, נכון לשלב זה אין שינוי בתעדוף, ולכן יש להקפיד על ההנחיות שנקבעו".

 

קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד