כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"ישראל מורגלת במאבקים"

התקשורת העולמית משבחת את מערך החיסונים הישראלי

התקשורת העולמית מדווחת כי ישראל חיסנה פי חמישה יותר מאשר בריטניה בתשעה ימים בלבד, והיא המהירה ביותר בעולם באחוזי חיסון • "החיסון של הצוות הרפואי בחזית הושלם תוך יומיים בלבד"

התקשורת העולמית משבחת את מערך החיסונים הישראלי
מתחסן לקורונה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התקשורת העולמית מדווחת כי ישראל חיסנה כ-5.7% מאוכלוסייתה, הרבה מעל 1.2% בבריטניה. הטלגרף מדווח לקוראיו, כי "ישראל הזמינה שמונה מיליון מנות מחברת פייזר האמריקאית, וכ-3.2 מיליון מהם התקבלו. שמונה מיליון מנות מספיקות כדי לחסן בסופו של דבר ארבעה מיליון אנשים, כמעט מחצית מאוכלוסיית 9.2 מיליון ישראלים.

עוד דווח, כי הוזמנו שישה מיליון מנות של חיסון נגד קורונה מחברת מודרנה, אם כי הם אמורים להגיע לארץ רק באזור חודש אפריל. הטלגרף מדווח לקוראיו כי "החיסון של הצוות הרפואי בחזית הושלם תוך יומיים בלבד, וכעת אמורים לחסן את כל המורים ועובדי ההוראה".

בשיחה עם ה"טלגרף" אמר פרופסור אלון מוזס, מנהל מיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות בהדסה: "זה ממש מתנהל כמו במלחמה". לדבריו, "בתי החולים מעורבים, המרפאות הקהילתיות מעורבות (קופות החולים) הצבא גייס כ-700 חובשים שיעזרו בהזרקות החיסון, זה דומה מאוד לקרב, יש לך אויב, יש לך תחמושת נכונה, ואתה רק צריך לתפעל אותה".

"תמריץ נוסף לקבלת החיסון ניתן בצורה של "דרכון ירוק", שיינתן שבועיים לאחר מתן המנה השנייה ויאפשר לאנשים לעזוב את הארץ מבלי להיבדק". פרופסור מוזס הוסיף: "אסטרטגיה מהסוג הזה מושכת את דעת הקהל לקראת הסכמה להתחסן, הדבר היחיד שיאט את קצב החיסונים כעת יהיה אם יש עיכוב במשלוחים כלשהם".

אחרי ישראל, המדינה השנייה עם הכי הרבה חיסונים היא בבחריין, שם חוסנו 3.3 אחוזים מהאנשים, ואילו בריטניה נמצאת במקום השלישי. ארה"ב וקנדה ממוקמות במקום הרביעי והחמישי, כאשר 0.64 אחוזים ו- 0.16 אחוזים מהאוכלוסיות שלהן קיבלו חיסון.

קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד